Намираме се на финалната права на годината и погледът ни вече е насочен към следващата.

Испанският вестник Expansion публикува десет тенденции в социалните мрежи догодина, които трябва да бъдат взети предвид при изработването на маркетингова стратегия за 2018 г.

1. Внимание към Поколението Z

Първите представители на това поколение, което е наследник на милениълс, започват да навлизат на пазара на труда и са много активни в Instagram и Snapchat.

Тези нови клиенти търсят бързина в покупките и подобряване на преживяванията на клиентите. Предизвикателството пред компаниите ще бъде да се свържат с Поколение Z чрез персонализирано съдържение, което им помага да се включат в изграждането на марката.

2. Ефимерното съдържание е новият цар на социалните мрежи

Историите с 24-часов срок в Instagram и Snapchat не спират да привличат почитатели. Instagram Stories има средно 200 милиона месечни потребители и те ще се увеличават през 2018 г.

Това съдържание вече не е изключително предназначено за Поколение Z, тъй като милениълс също се присъединиха към вълната, предизвикана от FoMo (Fear of missing out, страхът да не изпуснат нещо – бел. ред.) - синдром, характерен за дигиталната ера.

3. Изкуствен интелект

2018 ще бъде годината на консолидацията на чатботовете. Към днешна дата има стотици хиляди активни потребители на социалните мрежи. Използването им помага за привличане на вниманието на клиента и за 24-часова подкрепа на кампаниите седем дни в седмицата.

Според годишния доклад на Statista относно приемането на този изкуствен интелект от страна на потребителите, най-склонни да използват тази технология са потребителите на онлайн магазини (34%), хората в здравния сектор (27%), телекомуникациите (25%), банките и финансовите услуги (20%).

4. Изпращане на видеа



Успехът на груповата платформа за видеа Houseparty привлече вниманието на Facebook, която вижда в тази нова социална платформа формат, търсен от най-младите потребители.

Аудиовизуалното съдържание играе все по-голяма роля в социалните мрежи. Дори LinkedIn го включи в платформата си като начин за постигане на „ангажимент“ сред потребителите й.

5. Възход на Live Streaming

Излъчването на видеа на живо ще се впише в месечната стратегия за съдържание на много компании, които все още не са ги възприели.

6. Повече инвестиции в хора, оказващи влияние в социалните мрежи

Според изследването The State of Influencer Marketing 2017, 86% от анкетираните специалисти по маркетинг са използвали този модел през 2016 г., а 94 на сто го определят като ефективен метод за достигане до таргет аудиторията им.

Тази година компаниите са вложили 570 милиона долара в маркетинга на инфлуенсърите само в Instagram, най-използваната социална мрежа за намиране на хора, оказващи влияние (89%), следвана от Twitter и Facebook (70%).

7. Залагане на добавената реалност

През 2018 г. Facebook ще продължи да развива проекта си за виртуална реалност Spaces (който все още е в бета версия), докато Instagram и Snapchat ще продължат да залагат на нови филтри за добавена реалност, които имат голям успех сред потребителите им.

8. Whatsapp Business

През септември платформата за изпращане на съобщения представи своята платена версия за компании, които ще позволява на бизнеса по-директно и персонализирано взаимодействие с клиентите им чрез използването на изкуствения интелект във формата на виртуални асистенти и чатботове.

Компании, като KLM, вече използват тази услуга и тя ще става все по-популярна догодина.

9. Политики за контрол

Полемиката относно фалшивите новини накара Facebook и Twitter да ревизират политиката си за контрол и да установят нови мерки за мониторинг и филтриране на съдържание. Този контрол ще бъде запазен и през 2018 г.

10. Преосмисляне на използването на Twitter



Въпреки увеличаването на броя на потребителите му (330 милиона на месец през третото тримесечие на тази година), сайтът за микроблогинг все още не е открил формулата за извличане на печалба от бизнеса си и се говори, че догодина ще заложи на нов бизнес модел по отношение на рекламите.

Ще видим ли през 2018 г. абонатамент за Twitter? Времето ще покаже.