Alibaba Group Holding подписа договор с Ford Motor за проучване на възможности за сътрудничество в области, като облачни услуги, свързаност и търговия на дребно, което може да доведе до продажба на автомобили Ford на онлайн платформата на Alibaba - Tmall, предава Reuters.

Alibaba съобщи в комюнике в четвъртък, че компанията за дигитален маркетинг Alimama и компанията за операционни системи AliOS може да са сред филиалите, работещи с Ford въз основа на тригодишното споразумение.

Една от обмисляните възможности е за продажбата на автомобили Ford на платформата Tmall, съобщи говорител на Alibaba. Reuters съобщи в сряда, че автомобилната компания планира да сключи подобна сделка, тъй като променя стратегията си за Китай, за да стимулира растежа.

„Споразумението цели да изследва нови начини за това как потребителите купуват и притежават автомобили и как да използват дигитални канали за намиране на нови възможности за търговия“, съобщи Alibaba в комюнике.

Китайската компания за електронна търговия и американският автомобилен концерн първоначално ще направят проучване на нови възможности за търговия, допълни Alibaba.

Президентът и генерален директор на Ford Джим Хакет съобщи в комюнике, че сътрудничеството с технологичните компании развива визията на концерна за производство на „умни автомобили“.


Продажбите на Ford в Китай намаляват в последните месеци, тъй като компанията не успява да е в крак с бързо променящите се тенденции, включително нарасналото търсене на автомобили за начинаещи шофьори в по-малките градове.

Междувременно Alibaba увеличава присъствието си в автомобилния сектор с Banma Technologies, партньорство със SAIC Motor Corp, разработваща свързани с интернет коли.