„Дигитализацията на финансовия сектор е възможност да предлагаме повече и по-добри услуги на клиентите ни. Новите технологии променят вида на предлаганите услуги, но не и същността на банковата дейност“, каза Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на УС на УниКредит Булбанк, на пресконференция за представяне на новите тенденции в банкирането и обновения филиал на банката на пл. „Света Неделя“ в София.

„Дигитализацията за нас не e цел, а средство за предлагане на по-качествени и по-достъпни услуги”, допълни Левон Хампарцумян.

Банкерът заяви, че днес хората искат достъп 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата до парите си.

„За една година отчитаме ръст от повече от 50% на потребителите на дигиталните банкови услуги на УниКредит Булбанк“, каза Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно и член на УС в УниКредит Булбанк. Той подчерта обаче, че клонът е най-доброто място за услуги с добавена стойност, като консултации и инвестиции.

Волпи допълни, че повишението за 2016 г. спрямо 2015 г. е било от 22%, а за настоящата 2018 г. се очаква дори по-силен ръст от отчетените през изминалата година 50 на сто. По последни данни, активните дигитални клиенти на банката днес са 320 000, което е над 30% от всичките.

Само за 1 г. тези клиенти са реализирали 13 млн. трансакции, обявиха още от банката.

Процентът на клиентите в Централна и Източна Европа, които използват дигитални банкови услуги, все още е нисък, в сравнение с тези в Западна Европа. Това означава, че регионът предоставя много добри възможни за развитие и интегриране на нови технологии.

„Плановете на УниКредит са през 2019 г. над половината от всички клиенти на групата да използват онлайн банкиране (в момента този процент е 44%). Значим ръст се очаква и при мобилното банкиране, като през тази и следващата година процентът на клиентите, използващи мобилно банкиране, се очаква да достигне 47% спрямо сегашните 28%.“, обясни по време на пресконференцията Енрико Минити, главен оперативен директор и зам.-председател на УС на УниКредит Булбанк.

Той напомни, че в рамките на стратегическия план Transform 2019 на УниКредит водещата паневропейска група планира да увеличи инвестициите си в дигитални проекти с допълнителни 100 милиона евро.

„Филиалите на бъдещето разработват тази концепция още от 2013 г., когато първият такъв филиал отвори врати именно в България“, коментира Цветанка Минчева, директор Глобално банково обслужване и член на УС в УниКредит Булбанк.

Оттогава досега, според концепцията „Банков филиал на бъдещето“, са изградени и обновени общо 28 филиали, или 17% от клоновата мрежа на банката.

Най-новият филиал по концепция „филиал на бъдещето“ се намира в централата на УниКредит Булбанк в София. По думите на Цветанка Минчева, филиалът е с уникален дизайн и мащаб не само у нас, но и в цяла Източна Европа, тъй като в него се обслужват над 50 хил. клиенти.

Според данните на УниКредит Булбанк, филиалите на бъдещето привличат двойно повече клиенти.

„Като пример можем да дадем първия такъв филиал в София в Бизнес парка, който само за 3 години увеличи активните клиенти с 50%“, обясни Минчева.