Той напусна Morgan Stanley, за да бъде блогър
Брайън Кели не само пътува по света, летейки в първа класа, но получава и пари за това.
През 2010 г. Кели стартира своя блог на име The Points Guy. Целта на начинанието е потребителите да оптимизират максимално пътуванията си със самолет.
Първоначално Кели съчетава поддържането на блога с работата си в инвестиционната банка Morgan Stanley.
Към днешна дата вече бившият банкер има 20 служители на пълно работно време, 50 международни сътрудници и над 2 млн. последователи в социалните мрежи.
Кели споделя, че след 1 година поддържане на блога е усетил, че времето в банката му е към своя край, особено когато все повече колеги започнали да го питат за съвети, свързани с пътуване.
Брайън Кели посочва 7 правила, които, според него, водят към успеха.
1. Поставяйте себе си на първо място
„Големите корпорации не се интересуват от твоя интерес“, казва той пред CNBC.
Когато за първи път казал на шефа си в Morgan Stanley, че планира да напусне, за да поддържа блога си, ръководителят го помолил да остане още няколко месеца.
Кели останал, но гледайки назад, признава, че съжалява за решението си и е трябвало да напусне веднага.
2. Никога не е твърде късно
През 2010 г. много хора казали на Кели, че е твърде късно да стане блогър, но той не ги слушал.
„Никога не казвам на хората, че е твърде късно. Просто имайте гледна точка, перспектива“, посочва той. Блогърът съветва да се използва подходяща платформа.
„Да бъдете YouTube-ър може и да не е най-подходящото решение за това, което говорите, но създаването на частна Facebook група може и да е“, казва той.
3. „Лудост“ значи, че сте открили нещо
„Когато хората ви казват „ти си луд“, знаете, че сте попаднали на нещо“, казва Кели. Той бил подложени на множество съмнения, когато започнал да работи само по блога си.
„Майка ми ми каза - „какво ще правиш със здравните осигуровки?“, на което отвърнах „Ще си ги плащам!““, споделя той.
4. Бизнес план по избор
Бизнесмоделът на Кели се е променял няколко пъти през първите години на блога му. Понастоящем приходите му идват от уеб реклами, партньорства и съдържание, спонсорирано от авиокомпании и картови оператори.
„Винаги бъдете отворени за промяна на вашия бизнес модел и не мислете прекалено много за настоящия бизнесмодел“, казва той. „Аз никога не съм имал бизнес план.“
5. Слушайте инстинкта си
Кели има късмет, че блогът му се развива след напускане на корпоративната му работа. Въпреки това той продължава да се оглежда за всички възможни опасности, които могат да провокират провал.
„Когато инстинктът ви казва да го направите, просто го направете. Не се страхувайте от провал, просто се старайте да го правите умно“, съветва той.
6. Не се вторачвайте в детайлите
Дигиталната ера носи със себе си редица нови възможности. Първият му личен домейн е струвал едва 10 долара.
„Не мислете, че трябва да назначавате адвокати. Хората затъват в подробности“, казва той.
7. Саморекламирайте се безсрамно
Instagram профилът на Кели е пълен със снимки как пътува в първа класа или прави йога в The Ritz Carlton в Бали, Индонезия. Много от постовете са придружени от полезна информация.
„Хората не искат само да гледат как във Facebook бутате продукта си. Помогнете на хората с това, което се опитвате да правите и така ще постигнете баланс – но ще трябва и да се потрудите“, добавя той.