Тейлър Суифт си иска парите обратно
Последното турне на Тейлър Суифт бе успешно по всички показатели. То бе кръстено на най-продавания албум в кариерата й - 1989, и генерира приходи в размер на над 250 млн. долара в световен мащаб. Това бе и най-голямото турне на 2015 г. То бе прието много добре от критиката, но въпреки това самата Суифт смята, че нещо е липсвало —около 85 млн. долара приходи, които са отишли при черноборсаджии.
Около 30 – 40% от билетите за най-големите концерти в света се препродават на вторичния пазар в сайтове като StubHub и SeatGeek. Много от тези продажби са дело на черноборсаджии, които смятат, че хората са готови да платят повече от първоначалната цена, за да гледат звезди от калибъра на Суифт; те удвояват а понякога и утрояват цените на билетите. Така хиляди заклети фенове на Суифт харчат огромни средства, които така и не стигат до изпълнителката. Това обаче не се харесва на Суифт, която освен творец е и предприемач, пише Bloomberg.
Докато се подготвя за поредното си турне, с което ще промотира най-новия си албум, Reputation, Суифт изготвя стратегия заедно с Ticketmaster Entertainment Inc., с която да неутрализират черноборсаджиите. Те са използвали програма на Ticketmaster, която използва специално разработена технология за разпознаване на реални фенове и определяне на това кои от тях би трябвало да имат достъп до билетите, които се пускат на предварителна продажба. Оценките се правят въз основа на посветеността на феновете на Суифт, която се изразява в това да купуват албумите й, да се абонират за новинарски бюлетин и да гледат музикалните й видеа. Цените на билетите, които се пускат в предварителна продажба са относително ниски за повечето хора, но Суифт и AEG вдигат цената на билетите, който се пускат на обща продажба впоследствие, за да обезкуражат черноборсаджиите.
Успехът на тези мерки засега остава несигурен. Билетите за повечето големи турнета, в това число и последното на Суифт, се разпродават за минути. За най-новото й турне обаче няма разпродаден нито един концерт в последния месец и половина, което накара New York Post да го определи като катастрофа. Въпреки това от Ticketmaster твърдят, че Суифт ще се смее последна.
Повечето турнета се разпродават веднага, защото цените са прекалено ниски и черноборсаджиите изкупват много от билетите. Вместо това от Ticketmaster очакват турнето на Суифт да бъде разпродадено малко преди да излезе на сцената за първи път на 8 май в Глендейл, Аризона, което ще е първия от над 40 концерта до октомври. От компанията също така очакват изпълнителката и промоутърите да приберат по-голям дял от приходите и да предоставят на музикалната индустрия един нов модел за увеличаване на продажбите за концерти в Северна Америка, които достигат 8 млрд. долара през миналата година.