VIVACOM запазва лидерска позиция на българския телеком пазар, отчитайки най-големи общи приходи* за първото тримесечие на 2018 г. - 223 млн. лв.

Компанията отбелязва 5.6% ръст спрямо първото тримесечие на 2017 г. Въпреки силно конкурентната среда, VIVACOM реализира стабилен ръст и в коригираната EBITDA от 11.6%, до 86 млн. лв.

Компанията последователно увеличава приходите от мобилни услуги и в края на март 2018 г. постига близо 30% пазарен дял с общ брой клиенти на мобилни услуги над 3 048 000. От тях 89% са на абонаментен договор.

Делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги продължава да се увеличава, като през първото тримесечие на 2018 г. достига 41% спрямо 34% за същия период на 2017 г.

Принос за положителната тенденция има разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома до 99% от населението, измерено от GWS.**

VIVACOM е оператор номер 1 в предоставянето на най-модерната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV).

47% от общо 451 000 клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първо тримесечие на 2018 г. са избрали интерактивната телевизия, което представлява ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на предходната година.

*Резултатите на Vivacom за всички периоди са преди ефекта от прилагане на IFRS 15
**Измерването на покритието на 4G технологията по население е направено от Global Wireless Solutions (GWS) по тяхна методология в периода 05.02 – 08.03.2018 г.