Disney залага на електронния спорт
Американският телевизионан канал ESPN - собственост на Disney, придоби правата за излъчване на една от най-популярните лиги по електронен спорт в света - Overwatch eSports.
Сделката с гейминг компанията Activision Blizzard, която стои зад лигата, демонстрира, че индустрията за видео игри се развива бързо и бурно.
Състезанията по видео игри привличат огромна аудитория, а състезателите се радват на доста стабилни наградни фондове, предава CNN.
Многогодишната сделка ще позволи на зрителите на каналите ABC, ESPN, ESPN 2 и Disney XD да проследят плейофите и финалите на Overwatch League. Така за първи път електронният спорт ще попадне в ефира на ABC и в прайм тайма на ESPN.
Състезателното играене на игри разполага с огромна аудитория, която обича да наблюдава професионалисти да играят на любимите им заглавия. Над 360 млн. души гледаха стриминга на живот на състезанието по League of Legends през 2017 г.
Популярността на тези събития привлече вниманието дори на Международния олимпийски комитет, който започна да обмисля дали електронният спорт не трябва да стане олимпийска дисциплина.
Популярността на електронния спорт изпреварва тази на традиционно големи спортни събития. Така например Super Bowl (финалният мач от NFL) е бил наблюдаван от 111.3 млн. души през 2017 г., докато финалите на NBA от около 30 млн. души.
Тазгодишните четвърфинали в Overwatch League стартираха вчера (11 юли). Големият финал ще бъде на 27 и 28 юли, като ще се проведе в зала Barclays Center в Ню Йорк и ще се излъчва на живот по ESPN и Disney XD.
Overwatch League е международно състезание, като в него участват отбори от Азия, Европа и Северна Америка.