Защо Burberry унищожи стоки за 38 млн. долара?

Британската луксозна модна марка Burberry е изгорила непродадена стока на стойност 32.4 млн. евро (37.8 млн. долара) през изминалата година, информира The Times.
Дизайнерският бранд често унищожава стоки от старите си колекции, с което се предпазва от попадането ѝ в „погрешни хора“ или продажбата ѝ на доста по-ниски цени.
Стойността на миналогодишните колекции, които компанията унищожи, е 6 пъти по-висока от 2013 г. Общо за последните 5 г. брандът е изгорил стоки за над 117 млн. долара.
Сред стоките, които никой няма да може да закупи, са палта от 1800 долара, тениски за по 250 долара и др. Общата стойност на изгорените козметични продукти е за съвкупните 13.76 млн. долара, докато дрехите и аксесоарите са за 24 млн. долара.
Други луксозни брандове също предпочитат да се лишат от по-ниски приходи от продажбата на застояли стоки, отколкото да ги пуснат на разпродажби. Такива примери са Chanel и Louis Vuitton.