Световното по футбол вдигна оборота на британските магазини
Британските супермаркети отчитат сериозен ръст в продажбите си през тази година, благодарение на Световното първенство по футбол, което се проведе в Русия, и на слънчевото време.
Компанията за проучвания Kantar Worldpanel посочва, че продажбите на хранителни стоки и напитки през второто тримесечие на тази година са скочили с 3.6% спрямо същия период на миналата година, предава BBC.
В седмицата, когато отборът на Англия игра на световното с Колумбия и Швеция, продажите на алкохол са били рекодни за период, различен от Коледа или Великден.
Веригата Tesco запазва пазарната си доминация на Острова с цели 27.6% дял на пазара на хранителни стоки.
Веригите Aldi, Lidl и Co-op разширяват пазарния си дял през тази година, като Aldi постига рекордните за себе си 7.5% дял, докато Lidl се радва на 5.4% пазарен дял. Преди година процентите бяха съответно 7% и 5.1%.
Фрейзър МамКевит, ръководител потребители и търговия на дребно към Kantar Worldpanel, коментира, че през последния месец, потребителите, които харесват футбола, са посетили веригите за хранителни стоки 13 млн. пъти допълнително.
Причина за това е било запасяването с алкохол и опаковани храни за Световното първенство по футбол.
„Ако оставим Коледа и Великден настрана, седмицата, в която Англия игра срещу Колумбия и Швеция, бе продаден повече алкохол от всякога – за колосалните 287 млн. паунда”, казва анализаторът.
Дългото горещо лято на Острова също допринася за резултатите, като продажбата на продукти, предназначени за разплаване на барбекю, скачат с 47%, докато ръстът при суровите бургери достига 30%.
Кийт Ричардсън от Lloyds Bank Commercial Banking посочва, че данните покават къде Великобритания харчи парите си.
По думите му горещата вълна и спортните събития в Русия и на Уимбълдън, които държат потребителите далеч от централните търговски улици и супермаркетите, са били тези, които са се облагодетелствали от клиенти, които обикновено не харчат толкова, но сега с охота са пръснали пари за бира и бургери.
Според него слабият паунд допринася за притока на туристи, които също вдигат продажбите на веригите за хранителни стоки.