Ако дълбоко вкоренената кафе-култура на Италия и изисканото, вкусно еспресо досега не са били достатъчно основание да я посетите, вече имате още една причина: музей, посветен на кафето в Торино.

Музеят Lavazza, открит през това лято, е най-новото начинание на италианската компания, основана през 1895 г. и днес пазарен лидер в Италия и една от най-големите кафе компании в света.

Проектът разглежда кафето в многобройните му форми: като култура, като ритуал, като стока и дори като средство за иновации във всичко . от кухнята през дизайна до марката, посочва T+L.

Lavazza използва няколко големи имена в дизайна и архитектурата, за да изпълни идеята си, а резултатът предлага на посетителите интерактивна - а понякога и фантастична - разходка из света на еспресото.

Мултимедийните инсталации включват разходка през насаждения с кафе и много възможности за снимки. Туристите могат да видят и антични еспресо машини, информация за химическата структура на кафето и някои плакати и реклами на Lavazza.

Но какъв музей на кафето би бил това без безплатна дегустация? В края на обиколката посетителите могат да опитат една класическа напитка (например еспресо) и нещо ново, като коктейл с кафе.

Туристите имат възможност да научат много за наследството на марката Lavazza в Италия и извън нея. Алесандра Бианко от отдела за връзки с обществеността на компанията казва, че експонатите ще включват фотографии, маркетингови кампании и други материали, идващи от документалния архив на компанията, съдържащ 8 500 различни документи и други.

Музеят е част от обширен градски проект за реконструкция. Комплексът - разположен в историческа промишлена част на един от най-индустриалните градове в Италия - е бил електроцентрала.

Днес Бианко Лаваца се надява той да съживи квартала, а не само компанията: "Можете да създадете нова енергия на място, което е близо до центъра на града, но също така е част от периферията".

12 неща, които италианците правят по-добре от всичкиИ които превръщат страната им в толкова харесвана дестинация

За Бианко името - Nuvola Lavazza, Lavazza Cloud - отразява желанието пространството да бъде отворено. Проектът за 140 млн. долара обхваща седем акра от квартала, като целта е да се покани обществеността в корпуса на компанията и да се промени начинът, по който служителите прекарват времето си извън офиса.

Заедно с музея, Lavazza финансира изграждането на голяма отворена площадка и два ресторанта.

Торино може да не е на част най-популярната туристическа верига на Италия - Везувий-Венеция, но този динамичен град има какво да предложи. Това е една от италианските индустриални и икономически мощности, дом на седалищата на някои от най-емблематичните марки на страната: Fiat, Caffarel, Martini & Rossi.

Това е първата столица на съвременна Италия, а днес тя е известна като шоколадовата столица на страната. Gianduia - шоколадов крем с аромат на лешници, е местната звезда.

Освен новият музей, натъпкан с кофеин, Торино може да предложи огромен египетски музей, историческата фабрика на Fiat с тестова писта на покрива, автомобилен музей, който преглежда дългата история на страната в индустрията, дизайна и състезателната мощ, както и прочутата Торинска плащаница.