Компаниите по цял свят ще изразходят 65.8 млрд. долара за рекламни договори в света на спорта през 2018 г., но само част от бизнесите знаят как точно работи този пазар, пише CNBC.

Рекламният пазар в света на спорта се очаква да нарасне с 4.9%, прогнозират от Световния рекламен изследователски център (WARC).

Въпреки големите инвестиции, само 19% от рекламодателите споделят, че могат да измерят възвръщаемостта от инвестицията си.

От WARC са провели допитване до 500 изпълнителни директори, като 37% от тях отговарят, че използват стандартен начин за измерване на влиянието от сделките, като например анализите от дигиталните и социалните медии.

Най-голям дял от спонсорските сделки се очаква да привлекат спортните тимове от Северна Америка (24.2 млрд. долара), следвани от Европа със 17.6 млрд. долара, Азиатско-тихоокеанския регион (16.6 млрд. долара), Латинска Америка (4.6 млрд. долара), докато на Близкия изток и Африка се падат 2.8 млрд. долара.

Споменатите по-горе суми се отнасят за чистите рекламни договори, обвързващи една компания рекламодател с отделен отбор, но не и допълнителните суми, които се харчат, за да се промотира това партньорство, пише CNBC.

Спортът все още предлага достъп до огромна аудитория, тъй като 44% от хората по света са гледали Световното първенство по футбол, информират от WARC.

Всеки от рекламодателите на Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 г. похарчи по 25.8 млн. долара, за да присъства сред официалните партньори. Тазгодишното Световно първенство пък отчете приходи от 1.7 млрд. долара от рекламни договори.

Спортът се променя, но и рекламодателите също. Преди седмица от Формула 1 обявиха промени, които разрешават рекламата на бетинг компании, което ще генерира приходи от поне 100 млн. долара още в първата година за тимовете.