Защо хотел на Санторини разполага с бояджия на пълен работен ден?
Независимо дали сте посещавали Санторини или просто сте гледали снимки в Instagram на безупречно белите му къщи, надвиснали над Егейско море, може би се чудите как те се поддържат.
Оказва се, че за даден имот, като например бутиковия хотел Katikies, този образ на съвършенството е резултат от много усилия и пари. Гръцкият хотел харчи приблизително 29 392 щатски долара годишно за бяла боя.
Това не е лоша инвестиция. Katikies, който обновява една от стаите си с около 1000 долара, смята боята за ключов аспект от техния успех.
"Това е първото нещо, което забелязвате, когато пристигате в имота - ярките бели стъпала, на фона на яркото синьо море. Този момент е нашата възможност да направим силно първо впечатление", обяснява Никос Георгиадис, директор Продажби и маркетинг на хотела.
Преди няколко години управата на Katikies решава да наеме бояджия на пълен работен ден, който прекарва осем часа на ден, добавяйки нов блясък към 34-те стаи, два басейна и различни общи части на хотела. А за малък бутиков хотел, който редовно работи при пълна заетост, това не е лесна задача, посочва money.com.
Всяка сутрин в 6 часа сутринта бояджията получава списък от отдел "Поддръжка", който подробно описва това, което трябва да бъде боядисано. Има и още по-важно нещо - конкретният времеви прозорец, в който трябва да свърши всяка работа, за да не се безпокоят гостите на хотела.
"По-голямата част от работата трябва да бъде свършена, преди всички да се събудят", казва Георгиадис. "През деня става много трудно. Той трябва да знае точно кога гостът е напуснал, за да може бързо да боядиса, преди да пристигне следващият гост."
За щастие, благодарение на комбинацията от силен вятър и силно слънце, повечето райони, в които се полага боя, изискват само две часа време за съхнене.
За Katikies поддържането на безупречна фасада не е просто впечатление на гостите, които вече са посетили хотела. Това е и начин да привлекат нови посетители чрез социалните медии.
Профилът на хотела в Instagram има над 50 000 последователи, като това не включва всички гости, които са публикували перфектни снимки от него в собствените си профили.
"Instagram промени всичко за нас", казва Георгиадис. "Хората преди резервираха хотел по устни препоръки, а сега това се прави на базата на снимки". В същото време това означава, че хотелите трябва да поддържат по-високи стандарти, тъй като всичко, което правят, е на изложено на показ пред света.
Георгиадис признава, че преди Instagram големите подобрения често са отнемали години. А сега? "Не можем да си позволим хотелът да не изглежда перфектен", казва той.