Защо това дърво е едно от най-обичаните в Япония?
На около 8 км северозападно от центъра на Хонолулу се намира частен парк с площ от 97124 кв. м, наречен Moanalua Gardens.
Той е известен най-вече с ежегодния Prince Lot Hula Festival, на който местните жители и посетителите могат да участват в голямо разнообразие от културни семинари, демонстрации, кулинарни работилници и други.
Фестивалът дължи името си на факта, че принц Лот Капуайва, който по-късно управлява като крал Камехамеха V, забавлява гостите си тук с хула-танцьори във времена, когато мисионерите активно заклеймяват традиционния хавайски танц като безнравствено забавление.
Moanalua Gardens е детският дом на краля. Днес градината приютява исторически структури, като кралска вила, храм, езеро и много редки растения и дървета.
Градината е отворена за посетители, които плащат скромна такса на влизане. Приходите от продажбата на билети са насочени към поддръжката на парка, но по-голямата част от разходите по нея се заплащат от японския производител на електроника Hitachi.
Защо? Отговорът е заради това дърво.
Това красиво растение с отличителна корона, ноподобяваща чадър, расте на поляна в средата на парка. Смята се, че е на около 130 години, а неговият "балдахин" хвърля сянка върху площ от 40 метра в диаметър.
Градските власти на Хонолулу са го определили за дърво с историческо значение и като такова, то е защитено. Освен това то е един от най-обичаните корпоративни символи в Япония.
От 1973 г. насам Hitachi Corporation използва изображения и кадри от това дърво - сега познато като Hitachi Tree, за свой корпоративен символ. Според уебсайта на компанията, дървото символизира "цялостната енергия" и "широкия бизнес диапазон" на Hitachi Group.
Това е една от най-големите компании в Япония, както и обичана и надеждна марка. Благодарение на широкия обхват на компанията, Hitachi Tree стана много популярно в Япония.
Почти всеки ден японски туристи пътуват до Moanalua Gardens, за да видят дървото и да се снимат с него, посочва Amusing Planet.
Hitachi първоначално плаща 20 000 щатски долара годишно на Самюъл Деймън, тогавашния собственик на Moanalua Gardens, за правото да използва дървото в своите реклами.
След смъртта му през 2004 г. градините са придобити от местна корпорация, наречена Kaimana Ventures, която договаря с Hitachi да увеличи годишното плащане на 400 000 щатски долара. Според Kaimana Ventures, приходите от Hitachi помагат частично да се покриват годишните разходи на парка в размер на 600 000 долара.