Netflix планира да се превърне в най-голямото филмово студио в Холивуд и да се състезава за номинациите за Оскар, пише Marketwatch.

Според директора на филмовото поделение на компанията Скот Стъбър, целта е да се правят по 90 филма годишно. Отделът, за който той отговаря, е разделен на две секции.

В първата влизат оригиналните хитови заглавия, всяко от които има бюджет от 20 до 200 млн. долара. Всяка година Netflix иска да има поне по 20 такива филма.

Втората група е за т. нар. Indie продукции, които са с бюджети до 20 млн. долара, като заложената цел там е за 35 заглавия на година.

Ако към тях се добавят и останалите сегменти, като документалните поредици и анимационните филми, общият брой на оригиналните филмови продукции на Netflix достига 90 броя годишно.

За сравнение Universal Pictures на Comcast, което е едно от водещите студиа в Холивуд, прави около 30 филма годишно.

Neftlix вече превзе "на щурм" телевизионната индустрия и събра рекордните 112 номинации за наградите Emmy в началото на тази година, с което подобри предишното най-добро постижение на HBO. Сега компанията отправя поглед към киното и Оскарите, като основният й претендент е черно-белият филм на Алфонсо Куарон "Рома".

Компанията ще се бори за филмовите отличия и с продукциите "Балада за Бъстър Скръгс" на братята Коен и "Кутия за птици" на Сюзън Биър. От Netflix дори обявиха, че ще пуснат филмите и по кината, преди да се появят в приложението на компанията, което ще увеличи шансовете им за Оскарите.

Комапанията все повече разчита на големите имена в киноиндустрията и залага на високобюджетните продукции. В каталога й има заглавия на режисьори, като Мартин Скорсезе, Стивън Содърбърг, Гилермо дел Торо и Майкъл Бей, както и актьорски величия от ранга на Мерил Стрийп, Бен Афлек, Еди Мърфи, Сандра Бълок и Дуейн Джонсън - Скалата.

По-рано тази година директорът по съдържанието на Neftlix Тед Сарандос заяви, че компанията иска да има 100 оригинални заглавия в каталога си до края на 2018 г., което включва пълнометражинте филми и сериалите.

Според ръководството на компанията, оригиналното съдържание носи по-голяма добавена стойност, тъй като не изисква плащането на скъпоструващи права за излъчване и освен това носи нови абонати и фенове на продукциите.

През октомври Netflix обяви, че абонатите й са се увеличили със 7 млн. души през третото тримесечие, което значително надхвърли очакванията на анализаторите. От началото на тази година акциите на компанията поскъпват с близо 40%, а пазарната й капитализация надхвърля 116 млрд. долара.