Дори коледните празници не са успели да раздвижат пазара на смартфони, сочат най-новите данни на компанията за анализи Gartner.

Продажбите на смартфони по света са записали ръст от едва 0.1% на годишна база през четвъртото тримесечие на миналата година до общо 408.4 млн. броя продадени устройства.

Така излиза, че насищането на пазара на умни телефони е провокирало потребителите да не бързат с подмяната на старите си устройства, особено когато говорим за тези от високия ценови клас, пише TechCrunch.

Според данните на Gartner, Apple са записали най-големия си спад (11.8%) в продажбите през разглежданото тримесечие от началото на на 2016 г. насам. Въпреки това, производителят на iPhone запазва второто си място по пазарен дял с 15.8% от всички продадени смартфони. Лидер остава Samsung с пазарен дял от 17.3%.

Продажби и пазарен дял за четвъртото тримесечие на 2018 г.;

През миналия месец Apple предупредиха инвеститорите да очакват спад в приходите за първото тримесечие на фискалната година, като след това обявиха спад в продажбите на iPhone от 15% на годишна база.

В същото време Samsung губи част от пазарния си дял на годишна база (спад около 5%), като анализът на Gartner сочи, че това се дължи на устройствата от висок клас, като Galaxy S9, S9+ и Note9, които не са успели да генерират растеж.

Huawei предизвиква главоболия за Samsung. Китайската компания смалява разликата с Apple по пазарен дял, заплашвайки да го детронира от второто място, продавайки над 60 млн. смартфона по време на четвъртото тримесечие на 2018 г.

Така китайският производител увеличава пазарния си дял от 10.8% в края на предходната 2017 г., до 14.8% в края на миналата 2018 г.

Gartner наричат 2018 „годината на Huawei”, посочвайки, че компанията записва най-висок растеж от най-големите четири производители на смартфони в света.

Този растеж се дължи не само на доброто представяне в Китай и Европа, но и на Азиатско-тихоокеански регион, Латинска Америка и Близкия Изток.

За сравнение, двуцифреният спад при Apple превръща щатската компания в най-зле представилата се сред четирите топ производители през последното тримесечие на миналата година. Според Gartner, търсенето на iPhone намалява на всички пазари, с изключение на Северна Америка и Азиатско-тихоокеански регион.

Най-видимо това се случва в Китай, където пазарният дял на Apple се свива до 8.8% през последното тримесечие на 2018 г. (спрямо 14.6% година по-рано). За цялата 2018 г. продажбите на iPhone там спадат с 2.7%, до 209 млн. броя.

Кога ще се появят 5G смартфоните и колко ще струват?Бързият 5G мобилен интернет звучи като нещо вълнуващо, но има един основен недостатък: ще са нужни смaртфони от ново поколение

Като цяло, крайните продажби на смартфони по света скачат с едва 1.2% през 2018 г. спрямо 2017 г., до общо 1.6 млрд. продадени устройства.

Най-осезаемият спад се отчита в Северна Америка, Азиатско-тихоокеански регион и Китай, съответно с 6.8%, 3.4% и 3%.

През 2018 г. лидер по пазарен дял остава Samsung с 19%, което е спад спрямо 20.9% през 2017 г. Второто място се заема от Apple с 13.4% спрямо 14% през 2017 г.

Трета позиция е за Huawei с 13% пазарен дял спрямо 9.8% през 2017 г. Xiaomi е четвъртият най-голям производител по пазарен дял от 7.9%, което е увеличение, тъй като през 2017 г. компанията е била с дял от 5.8%. Oppo е пети по пазарен дял със 7.6% спрямо 7.3% през 2017 г.


Продажби и пазарен дял за 2018 година