IPO пазарът не се намира в най-добрата си форма. Но скоро всичко може да се промени.

Компаниите Lyft, Slack и Levi Strauss е възможно да дебютират на капиталовите пазари още в края на този месец.

Освен това има още много кандидати за IPO през настоящия сезон, посочва Катлийн Смит, директор в Renaissance Capital и мениджър в Renaissance IPO ETF, предава CNN.

По думите на Смит, инвеститорите са говови за канонадата от първични публични предлагания на акции, която се очаква през тази година.

Понастоящем пазарите изглеждат готови да поемат нова порция публични компании, а инвеститорите проявяват увереност относно перспективата да добавят акции на дебютиращи дружества към тяхното портфолио от ценни книжа.

Renaissance's IPO ETF, който служи като барометър на IPO апетита в САЩ, записва ръст от около 30% през настоящата 2019 г., след като се срина в края на миналата година.

Цяла плеяда от еднорози - частни компании с оценка от над 1 млрд. долара, се очаква да предложат акциите си публично през тази година. Сред тях изпъкват имената на Uber, Pinteres, Peloton, AirBnb и WeWork.

Натовареният IPO пазар може да донесе проблеми на някои компании, които се очаква да дебютират на по-късен етап през тази година.

Ако инвеститорите имат толкова много избор, ще трябва да има нещо, което да ги привлече към идеята да поемат риск относно новите имена, посочва Смит.

„Ако инвеститорите не правят пари от IPO-та, то тогава IPO пазарът не работи. Смятаме, че IPO пазарът може да проработи този път, като може би ще бъде мъничко по-трудно на листващите се компании да придвиждат нещата, виждайки, че техните оценки може и да не нараснат на частния пазар”, казва Смит.

Технологичният сектор бе носител на добри новини на IPO пазара през последните години. Но в същото време инвеститорите трябваше да се справят с факта, че много нови участници не се превърнаха моментално в печеливши и не повишиха пазарната си оценка.

Ще има ли големи IPO-та през тази година?Безспокойството на Wall Street може да не се отрази ползотворно на високопрофилните частни компании

Според Смит, перспективите са високи при Slack и Levi’s, докато при Lyft същестсуват някои съмнения.

Slack има добър шанс да бъде печеливша компания поради бизнес модела ѝ – продажба на софтуер за комуникация на други бизнеси, който обещава доста предвидими нива на приходите, смята тя.

На база проучванията на Renaissance Capital, Смит посочва, че Levi’s също изглежда обещаващо на фона на 5 млрд. долара приходи и силен потенциал за растеж и печалби.

„Инвеститорите ще бъдат заинтересовани от това. Всички сме. Харесваме идеята за компания, която прави пари”, добавя тя.

Атрактивното IPO на компанията за споделено пътуване Lyft се очаква в края на този месец, преди да бъде реализирано това на конкурентите от Uber.

По думите на Смит, Lyft ще имат предимство пред Uber от това, че ще се листнат първи, докато IPO пазарът все още е горещ.

Но от гледна точка на инвеститорите, тя е „леко притеснена” относно политиката на компанията за „растеж на всяка цена”.