McDonald’s обяви най-голямата си сделка от 20 г. насам
McDonald’s обяви планове за придобиване на технологична компания в сделка, която ще бъде най-голямата за веригата за бързо хранене в последните 20 години.
Гигантът ще придобие Dynamic Yield – компания, специализирана в технологиите за персонализация и логика на решенията.
Системите на Dynamic Yield ще позволят на веригата ресторанти да продава дигитално менютата от своите MacDrive обекти на водачи директно в автомобила.
Сделката се оценява на над 300 млн. долара, правейки я най-голямата за McDonald от две десетилетия насам, посочват хора, запознати с казуса, предава CNBC.
Придобиването е най-новият ход на компанията, която се опитва да интегрира все повече технологии в своите ресторанти. През 2019 г. McDonald’s планира да похарчи близо 1 млрд. долара за реновиране на около 2 хил. локации в САЩ.
Това включва добавяне на нови постове за самообслужване, както и дигитални менюта. Целта е да се повишат продажбите посредством тези нови канали за поръчка, но някои франчайзинг партньори на компанията вече негодуват поради високите разходи за тези нововъведения, които не гарантират моментално повишение на приходите.
Инвестициите на компанията в мобилни приложения също ще помагат за повишаване на продажбите чрез достъп до потребителските данни, така че да се следят най-добре вкусовете и навиците на клиентите.
Компанията посочва, че вече е тествала новите си драйв гишета в няколко ресторанта в САЩ през миналата година. След разширяването в САЩ, McDonald’s предвижда и международно налагане на новата си дигитална концепция.
С това придобиване увеличаваме ролята на технологията и данните за в бъдеще, като ще можем да създадем по-персонализирано изживяване за нашите потребители, става ясно от думите на Стив Истърбрук, изпълнителен директор на McDonald’s.
След финализиране на сделката Dynamic Yield ще си остане самостоятелна компания, която ще продължи да работи и с други клиенти, различни от веригата за бързо хранене.