Пазаруването на пияна глава е бизнес за $48 млрд. годишно в САЩ
Пияни американци харчат средно по над 400 долара на година за покупки, направени докато са били под влиянието на алкохола, което се равнява на над 48 млрд. долара, а Amazon се очертава като най-големия бенефициент.
Проучване, проведено от The Hustle, разкрива, че събуждането с махмурлук и потвърждение за финализирана покупка, докато човек е бил пиян, е нещо често срещано в САЩ. Над 2 000 употребяващи алкохол американци са участвали в проучването, което разкрива интересни факти за пияните пазаруващи.
От участвалите 2 174 души, 79% са заявили, че са пазарували поне веднъж под влиянието на алкохола, като от The Hustle дават за пример история с мъж на име Раян Грийн. Грийн, който бил пиян, докато гледал изпълнението на Джъстин Тимбърлейк на полувремето на Супербоул през 2018 г., купил два билета по 165 долара за концерт на Тимбърлейк.
Той се събудил на следващия ден и открил, че има имейл с потвърждение за покупката, за която обаче не си спомнял, че е правил.
Според проучването, участвалите в него харчат средно по 444 долара годишно за покупки, докато са под влиянието на алкохола.
В САЩ около 138 милиона души употребяват алкохол и ако се приложат цифрите, че 79% са пазарували пияни и харчат средно по 444 долара на година, се оказва, че пазаруването под влиянието на алкохола е пазар на стойност 48.4 млрд. долара годишно.
Къде отиват всичките тези пари?
Изглежда Amazon е предпочитаното място за пазаруване, като 85% от участниците в проучването са заявили, че пазаруват именно от там, когато са на градус. Далеч назад на второ и трето място остават eBay и Etsy, респективно.
С лесното си за използване мобилно приложение, огромен набор от стоки и множество екстри, като абонамент за Amazon Prime, е съвсем логично пияните хора да пазаруват неща от Amazon, с които да се изненадват на следващия ден.
Друг интересен факт от проучването е, че хората в модната индустрия харчат най-много на пияна глава - средно с 949 долара на година, следвани от хората, занимаващи се с писане, медицина, фитнес и лайфкоучинг.
След това идват резултатите за това какво купуват пияните клиенти, като 66% казват, че са си купували дрехи. Филмите, игрите, технологичните и хранителните продукти оформят челната петица на най-често пазаруваните неща.