Coca-Cola залага на кафето
Гигантът Coca-Cola има опит с кафето, но през настоящата година компанията планира да премине на следващото ниво в тази индустрия.
До края на 2019 г. гигантът ще пусне напитката Coca-Cola Coffee на над 25 пазара по света.
„Coke Coffee е създадена да достигне потребителите по време на специфични поводи и канали, като следобедния спад в енергията по време на работния ден”, казва изпълнителният директор Джеймс Куйнси, предава CNBC.
Напитката, която смесва традиционното безалкохолно на компанията с кафе, съдържа по-малко кофеин спрямо нормална чаша с кафе, но повече от стандартната газирана напитка Coca-cola.
Ходът идва, след като през последните години потребителите започват да поглеждат към напитки с по-ниско съдържание на захар.
Новата напитка ще позволи на компанията да спечели от тенденцията, която е актуална в момента – кафето. Продажбите на кафе на място са най-бързорастящият сегмент в индустрията, записвайки ръст от 31% през 2016 г. и 2017 г., по данни на Mintel.
Охладените напитки с кафе също се радват на нарастваща популярност. В периода 2013-2017 г. продажбата на охладено кафе расте с най-малкото 10% на година в САЩ. Тенденцията е по-слаба в Европа, тъй като се смята, че европейците не обичат да експериментират до такава степен.
Досега бизнесът с кафе на Coca-Cola беше съсредоточен предимно в Япония, където кафето от вендинг машини е популярно от десетилетия.
Coca-Cola се опита да вкара кафето в портфолиото си през 2006 г. Само две години по-късно тя се отказа от напитката Coca-Cola Blak.
През 2017 г. Coca-Cola направи повторен опит, представяйки напитката Coca-Cola Plus Coffee в Австралия. През следващата година компанията разшири предлагането на напитката и на азиатския пазар.
През втората половина на тази година гигантът планира да продава напитки с марката Costa на европейския пазар. Coca-Cola придоби британската верига кафетерии за 5.1 млн. долара, включително дълга, като финализира сделката през януари тази година.
Акциите на Coca-Cola поскъпнаха с 2% по време на сутрешната сесия във вторник, след като кмпанията обяви финансови резултати, надминаващи прогнозите на Wall Street.
Гигантът обяви печалба от 48 цента на акция спрямо очакванията от 46 цента на акция. Приходите скачат с 5%, до 8.02 млрд. долара, изпреварвайки очакванията за приходи в размер на 7.88 млрд. долара.