Coca-Cola преживя най-шокиращия си ден от десет години насам
Coca-Cola публикува разочароваща прогноза за растеж от 4% през 2019 г., посочвайки като причина глобалното забавяне, силния щатски долар и политическата несигурност.
В резултат на това, акциите на компанията пропаднаха с повече от 8% по време на вчерашната търговия, което е най-лошото дневно представяне за Coca-Cola от октомври 2008 г., предава CNN.
Международни бизнеси, като McDonald’s и други, вече предупредиха, че брекзит без сделка ще удари сериозно веригата за доставки, докато в същото време ситуацията в търговските търкания между САЩ и Китай държи всички под напрежение, тъй като двете най-големи световни икономики си поставиха срок за намиране на решение до март тази година.
Ако до тогава няма споразумение, САЩ ще наложи по-високи мита за внос на стоки от Китай.
Митата, които си наложиха взаимно Пекин и Вашингтон, вече нанесоха удар на редица бизнеси, което се отрази и на финансовите пазари.
Изпълнителният директор на Coca-Cola Джеймс Куйнси нарече прогнозите за финансовите резултати на компанията за тази година „предпазливи”. По думите му, настоящата година ще бъде по-волатилна и по-несигурна спрямо 2018 г.
Продажбите на Coca-Cola спаднаха с 6%, до 7.1 млрд. долара за последното тримесечие на 2018 г., записвайки дори по-високо понижение в размер на 10%, до 31.9 млрд. долара за цялата година. Компанията обвинява за това разходите, свръзани с промените в тяхната бутилираща система, както и силния щатски долар.
Куйнски е доволен от „силните органични приходи и рстаежа на печалбите през 2018 г.”, добавяйки, че те „демонстрират прогрес в нашата трансформация към потребителски фокусирана” компания за напитки.
Coca-Cola разширява активно продуктовата си база, тъй като потребителите започват да залагат на напитки, които не съдържат захар. Фокусът на корпорацията е насочен конкретно към продукти с ниско съдържание на калории и захар.
Напитката Coca Cola Zero Sugar записва най-добрата си година през 2018 г., казва Куйнски пред CNBC. Продуктът отчита успешна година, водейки растежа на компанията през периода.
През миналата година Coca-Cola придоби базираната във Великобритания Costa Coffee (сделката бе финализирана през миналия месец). Компанията придоби дял и в енергийната напитка BodyArmor, в опит да се конкурира с продукта на Pepsi Gatorade.
Coca-Cola обмисля да създаде собствена енергийна напитка.
Компанията наскоро пусна и нов вкус на пазара - Orange Vanilla.
На фона на всичко това, продажбите на традиционните продукти на компанията намаляват.