Как астрологията започна да привлича инвестиции за милиарди
Разказваме защо не бива да се смеем толкова силно на онези, които се вълнуват от астрологията или пък умеят да съставят натална карта. Астрологията е на мода и започна да привлича инвестиции в размер на милиарди долари.
Предсказването на събития по движението на небесните тела отдавна е хит. Спомнете си колко пъти сте чували по свой адрес: „Това е така, тъй като си Лъв“ или „Това се дължи на факта, че асцендент ти е Дева“.
В епохата на поколението Z правилата се промениха: двадесетгодишните могат да ви погледнат изкосо, само защото сте Водолей. В астрологията той е синоним на „странен“ и „непредсказуем“.
В свят, в който стигматизацията все още не е забранена, зодиакалните знаци и наталните карти помагат до известна степен да се идентифицират околните. Разбира се, конкретика от небосвода не може да се очаква.
Всяка натална карта дава обща и доста размита характеристика на човека. Акцентът пада върху силните и слабите страни на личността – например огнените знаци са темпераментни, емоционални и избухливи, а водните – прикрити и чувствителни. Т.е. с такава карта можете да получите примерен психологически портрет без участието на психолог.
На мястото на хороскопите в медиите дойдоха цели тв програми. Ще откриете още Instagram акаунти на практикуващи астролози. Разбира се, че има и приложения. Последните постоянно се усъвършенстват и се множат от ден на ден.
Съгласно изследване 42% от руснаците проверяват персоналния си хороскоп всеки ден. Как да затворите очи пред такава златна мина?
Според експерти финансовият потенциал от „мистичните услуги“ възлиза на 2.2 млрд. долара.
Американската преса писа преди време за бизнесмена Дейвид Бърнбаум, който пусна приложението Sanctuary – астро Uber, който предлага консултации с астролог срещу 20 долара за абонамент.
Седмица след появата на това приложение, в Apple Store се появи друго – Co-Star. То позволява да се обменят натални карти с контактите ви. Компаниите Maveron Aspect Ventures и 14W инвестираха 5 млн. долара в него.
Три милиона потребители споделиха рождените си дати, а остроумният Instagram акаунт Co-Star вече натрупа над 400 000 последователи.
Съоснователят на компанията Бану Гулер призна, че далеч не всички инвеститори охотно дават парите си за астрологични стартъпи. Този, който иска да се докосне до 20-годишните, преодолява скептицизма си, допълва тя.
Бану Гулер е убедена, че по печалба Co-Star ще изпревари не само магазините за натални карти и магически кристали, но и приложенията за медитация, като Calm, в което инвеститори от Силициевата долина вече вложиха 1 млрд. долара.
Гулер подчертава, че силата на астрологията е в обединяването на хората, докато медитацията е верният път към изолацията.