Lenovo отчете рекордни продажби
Lenovo Group днес обяви силни финансови резултати, благодарение на стратегията за интелигентна трансформация, затвърждаваща лидерските позиции на компанията във всички сегменти.
За първи път в историята глобалното дружество отчита приходи за пълната финансова година на стойност над 50 млрд. долара – за отчетния период те нарастват с 12.5%, до рекордните 51 милиарда долара.
Сериозното подобрение на финансовите резултати включва 4.5-кратно годишно увеличение (459%) на печалбата преди данъчно облагане за пълната финансова година и нетна печалба в размер на 597 млн. долара – ръст със 786 млн. долара спрямо отрицателните 189 млн. долара през предходната година.
Резултатите за пълната финансова година включват особено силното четвърто тримесечие с подобрение на приходите и печалбата във всички дейности на компанията.
Приходите отчитат увеличение с 10% на годишна база, достигайки 11.7 млрд. долара. Печалбата преди данъчното облагане е в размер на 180 млн. долара, което е близо четирикратно увеличение на годишна база (+389%) и нетна печалба на стойност 118 млн. долара (+261%).
Основната печалба на акция за цялата финансова година възлиза на 5.01 щатски цента, като за четвъртото тримесечие стойността ѝ е 1 цент. Бордът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 2.78 щатски цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2019 г.
"Солидното финансово представяне на Lenovo е резултат от последователното изпълнение на нашата стратегия за трансформация. Във времена на сериозни глобални промени – в икономически, социален и екологичен план – ние продължаваме да сме съсредоточени върху нашата "интелигентна трансформация" и да позволяваме на многобройните ни клиенти по целия свят успешно да постигат същото.
Горд съм със силните ни резултати и съм убеден, че ще продължим да покоряваме нови върхове в бъдеще", коментира председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юанцин.
В България компанията отчита пазарен дял от 27.5%. Йовко Атанасов, Country Manager на Леново за България и Македония, заяви пред журналисти днес, че потреблението при крайните потребители у нас бележи спад, за сметка на това при бизнес клиентите. Днес приходите вече са 30/70 спрямо 60/40 за преди години, допълни той.
Промяната в образователната система е едно от нещата, които могат да променят бизнеса в бъдеще, каза още Атанасов.