Какво показва първият отчет на Beyond Meat като публична компания
Производителят на продукти на растителна основа, които имитират месо - Beyond Meat, продължава да жъне успехи.
Компанията публикува първия си финансов отчет, откакто реализира първично публично предлагане на акции (IPO), който изобилства от позитивни новини.
Beyond Meat отчита продажби за 40.2 млн. долара за първите три месеца на тази година, което е скок от 215% спрямо спрямо същия период на миналата година, предава CNN.
Резултатите идват като доказателство, че шумът, който се вдига около компанията, е обоснован с добри финансови показатели. Книжата на Beyond Meat поскъпнаха с цели 22% в резултат на финансовия отчет, като по този начин акциите на прозиводителя вече се търгуват на ниво четири пъти по-високо от цената, на която се предлагаха дяловете в рамките на IPO-то, а именно 25 долара за лот.
Самото IPO, което беше реализирано в началото на май тази година, беше изключително успешно. Компанията планира да използва набраните средства за разширяване на производството и инвестиции в проучвания и разработки, както и в маркетинг.
Растежът в продажбите се генерира от силно търсене на продукта Beyond Burger, както и от други продукти на компанията, които попаднаха в менюто на редица вериги за бързо хранене и ресторанти.
Производителят на „фалшиво” месо обяви загуба в размер на 6.6 млн. долара за тримесечието. За сравнение, през същия период на миналата година загубата е достигала 5.7 млн. долара.
Въпреки това, Beyond Meat очаква приходите да преминат границата от 210 млн. долара през тази година, което би било ръст от 140% на годишна база.
„Много сме доволни” от IPO-то и резултатите за първото тримесечие, посочи президентът и изпълнителен директор на компаноята Итън Браун.
По думите на компанията, представянето демонстрира, че комерсиалните потребители имат афинитет към „месото” на растителна основа, както в САЩ, така и по света.
Откакто тя стана публична, акциите ѝ поскъпнаха значително поради силния интерес към хранителните алтернативи.
През този месец Beyond Meat обяви, че стартира производство в Европа през следващата година, за да достига европейските потребители по-бързо и ефективно. Мощността на компанията ще бъде базирана в Холандия.
Паралелно с това, акциите на Beyond Meat получиха рамо и от конкурентите от Impossible Foods, които изпитват затруднения да отговорят на високото търсене на своите продукти. Инвеститорите реагираха позитивно на тези новини, тъй като това може да пренасочи допълнителни потребители към стоката на Beyond Meat.
Анализаторите смятат, че компанията има дори още по-голям потенциал.
Кевин Грунди, анализатор в Jefferies, вижда голям потенциал в това, че все повече вериги за бързо хранене и ресторанти ще посегнат към алтернативите на месото.
Той смята, че McDonald’s, от където все още не са решили какво да правят с този нов вид храни в САЩ, биха могли да работят с Beyond Meat.
„Ние вярваме, че има висока вероятност McDonald’s да пуснат свой продукт с „фалшиво” месо на фона на това, че конкурентите от Burger King вече продават вегански бургер, наречен Impossible Whopper."
Като цяло Beyond Meat може да бъде бизнес, оценяван на 5 млрд. долара, според анализатора от JPMorgan Кен Голдман.
„Смятаме, че продажбите на месо на растителна база могат да преминат границата от 100 млрд. долара в идните 15 години, като Beyond Meat ще има дял от 5%”, пише той в свой анализ.
"Beyond Meat не е стартъп, който може да продава много продукти, без да печели пари", казва той.
"Това е легитимен производител, който, според нас, има ясен път на успеха по отношение на крайния резултат и паричния поток", добавя Голдман.