KFC поглежда към веганското "месо"
Продуктите на растителна основа, които имитират месо, набират сериозна популярност.
Това не остава незабелязано от едни от най-популярните вериги за бързо хранене в света.
KFC обмисля предлагането на алтернативни продукти от веганско „месо” в своето меню. Ходът би бил уникален, тъй като тези заместите досега не се прилагат когато става дума за ястия от пилешко месо, сферата, в която KFC са експерти.
„Не виждаме пилешкото като голяма тенденция точно сега”, казва Кевин Хохман, президент на KFC за САЩ. „Но определено гледаме на него сериозно и провеждаме срещи с големи доставчици на алтернативни протеини, за да разберем пазарът и посоката му”, добавя той, цитиран от CNN.
Потребителите демонстрират висок интерес към тези нови продукти, главно поради здравословни причини, което от своя страна генерира растеж на този пазар.
До 2023 година, търговията на дребно на продукти заместващи месото, ще достигне 2.5 млрд. долара в САЩ, спрямо 1.4 млрд. долара през миналата година, по данни на компанията за проучвания Euromonitor International.
По света, пазарът може да нарасне от 18.7 млрд. долара през 2018 година до 23 млрд. долара през 2023 година.
Ако продуктите, имитиращи пилешко месо, станат по-масови, определено ще ги тестваме, казва Хохман.
В изявление до медиите, говорител на KFC посочва, че засега няма планове за тестове на подобни продукти, но компанията наблюдава индустрията и тенденциите за да попие възможно най-много знания за ситуацията.
Веригите за продажба на бургери вече посегнаха към горещата тенденция. Burger King пусна веганска версия на своя продукт Whopper. „Месото” за този бургер е произведено от Impossible Foods. Други щатски вериги като Bareburger и White Castle също продават веганско месо.
Инвеститорите също скачат надълбоко в тази нова индустрия. Beyond Meat, която стана публична компания през този месец, вече се търгува на цена четири пъти по-висока от цената на акциите в рамките на IPO-то в размер на 25 долара.
Някои вериги за бързо хранене и ресторанти бързо се ориентираха към новата тенденция, но други, като KFC, предпочитат да изчакат.
Изпълнителният директор на McDonald's Стив Истърбрук посочва, че компанията все още проучва тенденцията. „Опитваме се да разберем по-добре ситуацията. Следим я отблизо”, казва той, добавяйки, че според него, новата тенденция не е просто временна прищявка.