Компания за "фалшиво" месо търси оценка от 1.2 млрд. долара
Beyond Meat планира първично публично предлагане на акции, което може да оцени компанията на 1.2 млрд. долара.
Компанията, която има 10-годишна история, търгува с протеин, създаден така че да има вкус, да изглежда и да се готви като истинско месо.
Beyond Meat планира да предложи акциите си на цена между 19 и 21 долара. Ако успее да продаде всяка акция за 21 долара, то компанията ще набере от борсата 184 млн. долара, предава CNN.
Това е по-висока сума от заложената, когато компанията подаде документи за IPO през ноември. Тогава минималната сума, която беше заложена, възлизаше на 100 млн. долара.
Beyond Meat споделя повече детайли относно плановете си в документите, подадени към щатската Комисия по ценните книжа и борсите в началото на тази седмица.
Beyond Meat предвижда старт на търговията в началото на май.
През последните години общественият интерес към храните на растителна основа се увеличи поради притесненията относно вредния принос към околната среда на хранителната индустрия.
Beyond Meat и техният конкурент в лицето на Impossible Foods, съвместно с веригите за бързо хранене, с които си партнират, виждат голям потенциал за растеж на този пазар.
Според прогнози на Beyond Meat, пазарът на месо на база растителни продукти може да достигне 35 млрд. долара само в САЩ.
Това е амбициозна прогноза. Глобалният пазар на заместители на место възлиза на 4.6 млрд. долара през 2018 г., като се очаква да достигне 6.4 млрд. долара през 2023 г., по данни на компанията за проучвания MarketsandMarkets.
Понастоящем Beyond Meat се ползва от тенденцията на проникване на хранителните продукти, които представляват алтернатива на месото.
В документите пред регулатора компанията посочва, че нетните ѝ приходи нарасват от 16.2 млн. долара през 2016 г., до 87.9 млн. долара през миналата година.
Продуктите на компанията са достъпни във веригите за хранителни стоки и в някои ресторанти за бързо хранене в САЩ.
Beyond Meat отчита загуба в размер на 29.9 млн. долара за миналата година, отдавайки я на инвестиции в иновации и растеж.
Компанията добавя, че ще продължи да влага в иновации, капацитета на веригата си за доставки, производство и маркетинг.
На фона на IPO-то на Beyond Meat, конкурентите от Impossible Foods търсят нови важни партньорства.
По-рано през този месец Burger King започна да тества продукти на Impossible Foods, създавайки вегетариански сандвич.