Женският национален отбор по фубол за жени на Китай получи сериозно рамо от приложението за онлайн разплащания Alipay.

Компанията, собственост на гиганта Alibaba, обяви, че ще спонсорира женския футбол в страната с 1 млрд. юана (145 млн. долара) през следващото десетилетие.

Фондациите на съоснователя на бизнеса Джак Ма и изпълнителният заместник-председател Джо Тсай също участват в спонсорската програма.

Това е най-голямата инвестиция в китайския женски футбол в историята, посочват от Alipay, предава CNN.

Компанията за разплащания иска да вкара „технология, средства и ресурси за по-добра подкрепа на развитието на женския футбол в Китай”, казва говорител на Alipay. Той добавя, че това не е класическа спонсорска сделка, тъй като тя няма никакви комерсиални цели.

Парите ще се използват за няколко инициативи, включително „подобряване на представянето на китайския национален отбор по футбол за жени” и развитието на млади играчи.

„Това е умен бизнес ход, който може да донесе положителни социални ползи”, казва Дънкан Кларк, автор на книгата „Alibaba: къщата, която Джак Ма построи”.

„Мъжкият футбол в Китай е пълен с лошо управление и корупция и много трудно може да преодолее това наследство. Женският футбол предлага обещание за нещо по-добро”, казва той.

Новината от Alipay идва на фона на призиви за увеличение на възнагражденията в женския футбол, тъй като те са далеч по-ниски спрямо тези в мъжкия футбол.

В последните годиниКитай се опитва да развие футбола в страната. Првителството обяви план през 2016 г., че до 2050 г. трябва да е световен доминант в този спорт, инвестирайки в хиляди тренировъчни програми и игрища, както за мъжки, така и за женски футбол.

През 1999 г. женският отбор на Китай по футбол достигна до финал на световното първенство, който загуби от отбора на САЩ. В наши дни обаче женският футбол в Китай изгуби силата си. Alipay се надява да промени това.

Според базирания в Пекин спортен журналист Марк Дрейер, инвестицията на Alipay е впечатляваща, но с уточнението, че ще бъде реализирана в срок от 10 години блясъкът на цифрата поизчезва.

Според него ще е нужно поне дестилетие за изграждане на конкурентноспособен футболен отбор.

Идва ли златната ера на женския футбол?Тазгодишното световно първенство във Франция, което се провежда в момента, достигна рекорден телевизионен рейтинг

Вложението в женския футбол не е първата инвестиция на Alipay в спорта, нито най-голямата. Компанията подписа спонсорска сделка за 225 млн. долара с европейския футболен ръководен орган УЕФА.

Alibaba, чиято дъщерна компания Ant Financial притежава Alipay, има дълга история с футбола.

Китайският технологичен гигант подкрепяше отбора Guangzhou Evergrande, който спечели Азиатската шампионска лига през 2013 и 2015 г., превръщайки се в първия китайски отбор, който участва на Световното клубно първенство по футбол.