Alipay инвестира 145 млн. долара в китайския женски футбол

Женският национален отбор по фубол за жени на Китай получи сериозно рамо от приложението за онлайн разплащания Alipay.
Компанията, собственост на гиганта Alibaba, обяви, че ще спонсорира женския футбол в страната с 1 млрд. юана (145 млн. долара) през следващото десетилетие.
Фондациите на съоснователя на бизнеса Джак Ма и изпълнителният заместник-председател Джо Тсай също участват в спонсорската програма.
Това е най-голямата инвестиция в китайския женски футбол в историята, посочват от Alipay, предава CNN.
Компанията за разплащания иска да вкара „технология, средства и ресурси за по-добра подкрепа на развитието на женския футбол в Китай”, казва говорител на Alipay. Той добавя, че това не е класическа спонсорска сделка, тъй като тя няма никакви комерсиални цели.
Парите ще се използват за няколко инициативи, включително „подобряване на представянето на китайския национален отбор по футбол за жени” и развитието на млади играчи.
„Това е умен бизнес ход, който може да донесе положителни социални ползи”, казва Дънкан Кларк, автор на книгата „Alibaba: къщата, която Джак Ма построи”.
„Мъжкият футбол в Китай е пълен с лошо управление и корупция и много трудно може да преодолее това наследство. Женският футбол предлага обещание за нещо по-добро”, казва той.
Новината от Alipay идва на фона на призиви за увеличение на възнагражденията в женския футбол, тъй като те са далеч по-ниски спрямо тези в мъжкия футбол.
В последните годиниКитай се опитва да развие футбола в страната. Првителството обяви план през 2016 г., че до 2050 г. трябва да е световен доминант в този спорт, инвестирайки в хиляди тренировъчни програми и игрища, както за мъжки, така и за женски футбол.
През 1999 г. женският отбор на Китай по футбол достигна до финал на световното първенство, който загуби от отбора на САЩ. В наши дни обаче женският футбол в Китай изгуби силата си. Alipay се надява да промени това.
Според базирания в Пекин спортен журналист Марк Дрейер, инвестицията на Alipay е впечатляваща, но с уточнението, че ще бъде реализирана в срок от 10 години блясъкът на цифрата поизчезва.
Според него ще е нужно поне дестилетие за изграждане на конкурентноспособен футболен отбор.
Вложението в женския футбол не е първата инвестиция на Alipay в спорта, нито най-голямата. Компанията подписа спонсорска сделка за 225 млн. долара с европейския футболен ръководен орган УЕФА.
Alibaba, чиято дъщерна компания Ant Financial притежава Alipay, има дълга история с футбола.
Китайският технологичен гигант подкрепяше отбора Guangzhou Evergrande, който спечели Азиатската шампионска лига през 2013 и 2015 г., превръщайки се в първия китайски отбор, който участва на Световното клубно първенство по футбол.