Броят на електрическите модели автомобили, достъпни на европейския пазар, ще се утрои до 2021 година, се твърди в анализ на Европейската федерация по транспорт и околна среда (ЕФТО), цитиран от BBC.

Според експертите на организацията масовото разпространение на електромобилите в Европа отчита известно забавяне заради липсата на достатъчно зарядни станции и по-високата цена на тези модели в сравнение с конвенционалните превозни средства.

Очаква се обаче след две години автомобилните производители да предложат на пазара над 200 различни електрически модела в сравнение с около 60 към момента. От тях 90 ще бъдат изцяло електрически, а близо 120 ще бъдат с хибридно задвижване.

Ако на пазара има повече "бюджетни" варианти, потребителите биха били склонни да се разделят с бензиновите и дизеловите возила по-скоро от очакваното, прогнозират от федерацията.

Ако автомобилната индустрия успее да да изпълни плановете си за развитие на този сегмент, 22% от всички произведени автомобили през 2025 година ще могат да се зареждат от електрическата мрежа. Това ще позволи на автомобилните компании да изпълнят целта за намаляване на въглеродните емисии до под 95 грама на километър.

Най-големите заводи за производство на електромобили ще бъдат разположени в Германия, Франция, Испания и Италия, прогонзират още от ЕФТО. До 2023 година на Стария континент се очаква да заработят 16 нови фабрики за производство на литиево-йонни батерии.

"Благодарение на по-строгите регулации за въглеродните емесии, Европа има шанса да засили употребата на елекромобилите, да увеличи техния пробег и да намали цената на производството", смята анализаторът на Европейската федерация по транспорт и околна среда Лусиен Матийо. По думите му обаче задачата все още не е изпълнена, а правителствата трябва да положат повече усилия в подкрепа на електрическата мобилност.

Междувременно, дори и производителите на луксозни автомобили се присъединяват към "електрическия тренд", пише BBC.

По-рано тази седмица британската марка Lotus, която е собственост на китайския автомобилен гигант Geely, представи хиперавтомобила Evija, който достига максимална скорост от 322 километра в час и е с изцяло електрическо задвижване. Цената му е над 2 милиона паунда (2.22 милиона евро).

През март дизайнерското студио Pininfarina пусна на пазара Battista, която е с мощност от 1 900 конски сили.

Посланието на тези компании е, че електрическите двигатели са не само екологично чисти, но и атрактивни за любителите на високите скорости и лукса.