Въпросът със зареждането на електромобилите остава един от най-актуалните в наши дни. Въпреки многобройните достойнства на тези автомобили, необходимо е те дълго време да бъдат свързвани с източник на електричество. Повечето собственици ги зареждат от собствената електрическа мрежа, други използват зарядни станции на обществени места.

Налице е един параметър, който позволява да оценим колко бързо се зарежда акумулаторът на вашия електромобил. Това е времето, за което зарядът достига от 0 до 80%.

• Nissan заявява, че акумулаторът на LEAF Plus се зарежда до 80% за 60 минути при 50 кВт или за 40 минути при 100 кВт;
• Hyundai твърди, че Kona Electric достига отметката от 80% за 75 минути при 50 кВт или 54 минути при 100 кВт;
• Jaguar I-Pace се зарежда до 80% за 40 минути при 100 кВт
• Ауди твърди, че e-tron е способен да се зареди до 80% само за 30 минути, но със зарядно устройство, подаващо 150 кВт
• Mercedes-Benz заявява, че бъдещият EQC ще се зарежда до 80% за 40 минути при 110 кВт, но не от нулата, а от 10% заряд.

Разбира се, всички тези цифри са постигнати в лабораторни условия и не отчитат редица фактори, които може да възникнат на пътя в ежедневието – например температура на въздуха, състояние на батерията и др. Все пак дават ориентировъчна представа.

Зареждане на електромобил по украински Как ти се струва, Мъск?

Друг начин да определите скоростта на зареждане е по пробега.

Chevrolet в САЩ заявява „90 мили за 30 минути“, Тесла – след 30 минути зареждане от зареждащо устройство 145 кВт, електромобилът може да измине 170 мили.