Не всеки ден можете да купите VIP правителствен самолет.

Една уникална обява обаче привлича вниманието на потребителите в интернет.

Самолет Boeing 747-400, който е служил вярно на 14 премиери на Япония, както и на самия император на страната, се продава, сочи обява в Controller, цитирана от CNN.

Произведеният през 1991 г. самолет е регистриран от японските военновъздушни сили, като е претърпял модификация, благодарение на която са добавени спалня, душ, офис и зона за отдих.

Японският Air Force One все пак има доста седящи места – цели 85. За сравнение, щатският Air Force One разполага със 70 места.

Самолетът разполага и с малка „секретарска кабина”, която се използва от дворцовите служители, когато лети императорското семейство, и от секретарите на кабинета, когато лети премиерът на страната.

Сумата, срещу която можете да придобиете бившия правителствен самолет на Япония, възлиза на 28 млн. долара. Въпреки че моделът е от 1991 г., самолетът изглежда като нов, пише в обявата.

Машината всъщност не е използвана толкова много с оглед възрастта ѝ – едва 16 332 часа летателно време.

Според обявата това е един от най-малко използваните Boeing 747-400 самолети в света, като машината е обслужвана по най-високите възможни стандарти.

Самолетът е един от двата, използвани за официален VIP транспорт. И двете машини са пенсионирани и заменени от два нови Boeing 777-300ER, по информация на Aviation International News.

Докато лидерите на Япония продължават да разчитат на VIP самолет, то новият президент на Мексико Андрес Мануел Лопес Обрадор се зарече да продаде правителствения самолет на страната, когато встъпи в длъжност през миналия декември.

Всички екстри при пътуване, които получава британската кралицаКралица Елизабет е не само най-дълго управлявалият монарх в света, но и един от най-пътуващите

„Няма да се возя на президентския самолет. Бих се срамувал. Лицето ми ще се покрие със срам, ако се кача на борда на толкова луксозен самолет в страна с толкова много бедност”, казва Обрадор във видео, публикувано в Twitter през септември.

Към днешна дата самолетът не е продаден, но продажбата му може да помогне на Мексико да финансира усилията си за пресичане на незаконната миграция от Централна Америка към САЩ, предава Reuters.