Китайският интернет гигант в електронната търговия Alibaba обяви по-рано днес, че продажбите по време на Деня на необвързаните достигат 22.63 млрд. долара за първите девет часа, което е с 25% повече спрямо година по-рано, пише CNBC.

Денят на необвързаните, познат и като празник на самотните сърца, в Китай се провежда от 2009 г. насам и днес е най-голямото онлайн мероприятие в света.

Продажбите в този ден надхвърлят тези на Черния петък и Кибер понеделника в САЩ, взети заедно.

Денят на необвързаните се провежда винаги на 11 ноември, т.е. 11/11, а през миналата година общите продажби възлязоха на 30 млрд. долара.

За сравнение, Кибер понеделникът в САЩ има продажби на стойност 7.9 млрд. долара. Миналогодишният ръст от 27% обаче беше най-слабият в 10-годишната история на мероприятието.

От Citic Securities прогнозираха в края на миналата седмица, че през 2019 г. ще станем свидетели на ръст от 20-25%.

Китайският гигант Alibaba обяви началото на тазгодишния Single Day с участието на американската поп звезда Тейлър Суифт, както и местната знаменитост Джаксън Йее.

Продажби за 1 млрд. долара бяха отчетени още след 68 секунди, като очакванията са тази година общо 500 млн. души, или 100 млн. души повече от миналата година, да пазаруват по време на най-големия фестивал на шопинга в света.

В първия час бяха продадени стоки за 12 млрд. долара, което представлява ръст от 22% спрямо година по-рано.

Оценената на 486 млрд. долара Alibaba се надява да привлече 15 млрд. долара от борсата в Хонконг през следващия месец, където ще листва емисията си акции.