Nike спира да продава стоки директно през Amazon, като част от усилията си да продава повече от своите артикули директно на потребителите, информира CNBC.

Внезапният край ще прекрати пилотния проект, който Nike и Amazon стартираха през 2017 г. Тогава Nike се съгласи да продава ограничен асортимент от стоки на Amazon, в замяна на по-строги мерки срещу фалшивите стоки и неодобрените продажби на артикули на компанията през сайта. Споразумението включваше спортни обувки, облекла и аксесоари.

Преди 2017 г. Nike отказваше да сключи подобна сделка с Amazon, като фокусираше вниманието си върху своите собствени продажби и магазини. Страхът на много марки винаги е бил, че при партньорството с Amazon една компания губи контрол над това как марката й се представя в сайта.

“Като част от усилията на Nike да подобри потребителското изживяване чрез по-преки и лични отношения, взехме решение да прекратим пилотния проект с Amazon,” е заявила говорителка на Nike пред CNBC. “Ще продължим да инвестираме в силните, отличителни отношения за Nike с други търговци на дребно и платформи, за да обслужваме безпроблемно клиентите си по света.”

Nike ще продължи да използва Amazon Web Services за управлението на своите сайтове и мобилни приложения, като SNKRS.

Според Nike, компанията в момента генерира около 30% от годишните си приходи от пряката продажба на стоки на потребителите. Едни от най-големите й партньори на едро са компании като Foot Locker, Dick’s Sporting Goods и Nordstrom. Компанията инвестира в тези си отношения, но също така напоследък инвестира повече в изграждането на своите магазини Nike и обновяването на приложенията и уебсайта си.

Отказът на Nike от Amazon идва след назначаването на Джон Донахо за следващия главен изпълнителен директор на компанията. Преди това Донахо бе главен изпълнителен директор на eBay и е председател на борда на директорите на PayPal, признак, че Nike се концентрира върху електронната търговия.

Настоящият главен изпълнителен директор Марк Паркър обяви в края на миналия месец, че ще напусне поста през 2020 г.

Междувременно, Amazon се опитва да се превърне в по-голям играч в модната индустрия от години. Компанията пусна още собствени марки дрехи, партнира си с инфлуенсъри и се опита да ухажва други големи марки да продават през сайта й. Част от тях са Calvin Klein и Chico’s.

Акците на Nike поскъпват с над 1% след началото на днешната сесия, докато тези на Amazon губят близо половин процент от стойността си.