Горният 1% издатели доминира 80% от пазара на мобилни приложения
В света на мобилните приложения по-малките разработчици нямат предимство.
Оказва се, че 80% от изтеглените от потребители приложения са продукт на горния 1% от разработчиците, сочат данни на Sensor Tower за третото тримесечие на тази година.
През разглеждания период има общо 29.6 млрд. тегления на приложения.
С други думи, едва 20% от горепосочената цифра, или 6 млрд. тегления, са на приложения, създадени от долните 99% от разботчиците.
Въпросните 99% представляват приблизително 784 080 издатели, които имат средно по 7 650 изтегляния в рамките на периода.
За сравнение, през третото тримесечие само приложенията на Facebook са изтеглени 682 млн. пъти, предава TechCrunch.
Данните не са толкова изненадващи, ако имаме предвид, че платформи, като Facebook и YouTube, имат милиарди потребители.
Но от друга страна показват, колко труден пазар е бизнесът на приложения, особено за малките разработчици.
Разрастването на вече популярните приложения прави навлизането на нови участници на пазара почти невъзможно.
Докладът отбелязва, че има над 3.4 млн. приложения в App Store и Google Play през 2018 г., което е скок от 65% спрямо 2.2 млн. приложения, налични през 2014 г.
Броят на приложенията, които са постигнали поне 1000 инсталирания, обаче намалява през периода от 30% до 26%.
Конкретно при игрите, горният 1% от издателите, или 1 080 броя от общо 108 хил. издатели, оформят 9.1 млрд. изтегляния от общо 11.1 млрд. изтегляния, или внушителните 82% от общите инсталации.
Горният 1% записва средно по 8.4 млн. инсталации, докато останалите 99% се „радват” на средно по 18 хил. изтегляния.
Когато изчисленията са на база реализирани приходи, разликата става дори още по-голяма.
Едва 1 526 издатели са генерирали приходи за 20.5 млрд. долара, на фона на това, че целият пазар през третото тримесечие възлиза на 22 млрд. долара.
Така останалите приходи от 1.5 млрд. долара се разпределят сред 151 056 броя издатели, което прави по 9 990 долара средно за всеки.
При приходите само от игри 445-те издатели, които оформят горния 1%, са отчели приходи от 15.5 млрд. долара, или 95% от общата цифра за периода.
Общите приходи на всички останали възлизат на 800 млн. долара, като се разпределят между 44 029 издатели, които оформят долните 99%. Това прави по 18 100 долара средно за всеки.