Без ексцесии по време на Черния петък в САЩ

Блъсканиците на опашките пред магазините в САЩ, характерни за традиционната търговска кампания след Деня на благодарността, тази година не се случиха, съобщава Reuters. Причината е, че търговците обявиха отстъпките си от по-рано, а и все повече потребители предпочитат да пазаруват онлайн.
Но въпреки това много от търговските вериги отвъд Окена отчетоха засилен трафик във вечерните часове след слабия сутрешен старт.
“Днес продажбите са малко по-слаби, защото предходнаат вечер беше изключително силна”, обяснавя Ивън Хаузър, който работи в магазин за битова електроника в Чикаго.
Продажбите по време на Черния петък продължават да бъдат важен индикатор за предпразничното потребление на американците, но с всяка изминала година значението му намалява.
Промоциите се изместват напред във времето, а заедно с тях и голяма част от продажбите. Над 50% от участниците в анкета на Националната федерация на търговските вериги заявяват, че са започнали пазаруването още от първата седмица на ноември.
Според анализаторите някои търговци са обявили промоционалните си предложения веднага след Хелоуийн.
Освен това все по-голяма част от покупките се случват онлайн. По данни на Adobe Analytics, която следи трансакциите на 80 от 100-те водещи платформи за онлайн търговия в САЩ, в рамките на Черния петък през тях са осъществени покупки на стойност 7.5 милиарда долара. Това представлява ръст от над 20% на годишна база.
В Деня на благодарността онлайн продажбите са били в размер на над 4 милиарда долара, или със 17% повече от миналогодишните.
Дори и големите конвенционални вериги като Walmart, Target, Costco и Best Buy засилват своето онлайн присъствие и доставят по домовете широка гама от продукти.
Много американци се притесняваха, че търговската война с Китай ще оскъпи предколедното пазаруване, но до голяма степен тези опасения се оказаха неоснователни. Повечето търговци не прибегнаха до вдигане на цените, за да не загубят клиенти и пазарен дял.