Петър Станчев е роден на 17.10.1972 г. в Шумен. През 1996 г. получава магистърска степен по Инокомика от Университета по национално и световно стопанство. Работи в Химическия завод в Шумен в отдел „Продажби“ от 1997 до 1998 г.

В периода 1998-1999 г. следва в Дания Международен бизнес, а през 1999-2000 г. взема участие по програма „Еразъм“ в Университета в Ротердам, Холандия, от където получава сертификат по Международен бизнес.

Започва кариерата си в „Алкомет“ АД пред 2000 г., като до 2001 г. работи в отдел „Продажби“. От 2001 до 2004 г. работи в отдел „Продажби“ на „Херти“ АД и „Фикосота“ ООД. През 2009 получава магистърска степен по Счетоводство от Стопанска академия "Димитър А. Ценов" – Свищов.

От 2005 г. до настоящия момент заема позицията директор "Връзки с инвеститорите“ на „Алкомет“ АД.

Вижте какви са прогнозите му за следващата 2020 г.

Как дружеството се хеджира от неблагоприятни движения в цената на основната ви суровина? От какво ще зависи цената на алуминия през 2020 г.?

Върху цената на основната ни суровина - алуминия, влияят както забавените темпове на растеж на световната икономика и в частност китайската, която е най-големият
производител на алуминий, така и тлеещата търговска война между САЩ и Китай.

В Алкомет хеджираме 100% от стойността на алуминия чрез покупка на стандартни фючърсни контракти на Лондонска метална борса и по този начин елиминираме всякакво негативно движение в цената на основната ни суровина.

Какви инвестиции планирате през следващите 12 месеца?

Основната цел за дружеството ни през 2020 г. ще бъде да финализираме мащабната инвестиция, започнала в началото на 2017 г., която в средносрочен план би ни донесла едно значително увеличение на производствените капацитети в пресовото и валцовото направление.

Следващите ни инвестиции ще са свързани с оборудване за повърхностни обработки, като стратегията ни е да запазим пазарния си дял в традиционните си продукти и да насочим допълнителния си производствен капацитет от инвестициите към диверсификация на продуктовото портфолио с нови високотехнологични продукти.

Същевременно новите технологии ще допринесат и за съществено повишаване на производствената ефективност и при вече утвърдените ни продукти.

Какви са прогнозните финансови резултати на дружеството за 2020 г.? Инвеститорите също така се питат дали отново могат да разчитат на дивидент от Алкомет?

През 2020 г. очакваме увеличение на оборота в рамките на 15-20%, като основен дял в този ръст би имала нововъведената иновативна преса в пресовото производство. Новите мощности във валцовото производство ще бъдат въведени в екплоатация към края на 2019 г.

Студено валцовият стан е изключително комплексна машина и ще отнеме значително повече време за достигане на пълния си капацитет, което впоследствие би се отразило върху финансовите показатели.

Считам, че компанията ще продължи да поддържа политиката си за годишна дивидентна доходност, като това би било резултат от конкретно решение на Общото събрание на дружеството.

Усеща ли се в България негативното влияние на глобалните търговски конфликти?

Световната търговия преминава през един крайно динамичен период. Американско-китайската търговска война достига неподозирани мащаби. Китайските производители, лишени от своието традиционни продажби в САЩ, заплашват други пазари, като Европа е един от най-уязвимите.

Особеностите на Европейския съюз значително удължават и утежняват процеса на вземане на решение за защита срещу подобна агресивна и често нелоялна конкуренция. Напълно е възможно да се стигне до сериозен срив в някои отрасли, преди Европейската комисия да предприеме мерки за предпазване на местните производители от дъмпинговия китайски внос.

Експортно –ориентираните български компанни, които оперират в рамките на Европейския съюз, а и на други пазари, неминуемо усещат негативните влияния от глобалните конфликти.

Как се развива износът за САЩ и какви продукти се търсят отвъд Океана?

Дружеството вече направи няколко успешни сделки отвъд океана и се надяваме следващата 2020 да е годината, която ще ни позволи да стъпим по-сериозно на американския пазар.

Германия и Италия остават основните ви пазари. Очаквате ли това да се промени през 2020 г.? Върху кои пазари основно ще се концентрирате през следващите 12 месеца?

От доста време основният фокус на компанията са продажби в Централна и Западна Европа - имаме дългогодишни традиции на тези пазари и сме доказан и благонадежден партньор на редица компании в алуминиевия сектор, но наред с това, целейки и диверсификация в нашето продажбено портфолио, се надяваме на по-големи продажби в САЩ.