Как младите хора избират финансови услуги?
Представителите на т. нар. "поколение Z" (хората, които в момента са на възраст между 9 и 23 години) се нуждаят от все повече финансови услуги, а това ги прави изключително важни за банките и останалите компании от финансовата сфера.
В момента това е най-многобройното поколение в света - близо една трета от всички хора на планетата попадат в тази възрастова група, пише Kredit.bg.
Само в Съединените щати живеят 68 милиона "зетъри", които тепърва започват да изграждат своите финансови навици. Затова банките, застрахователните компании и платформите за електронни разплащания се опитват да ги привлекат отрано като свои клиенти.
Предпочитанията на най-младите потребители обаче се различават от тези на предходните поколения. Те се влияят много по-силно от мненията на своите приятели и роднини, отколкото от традиционните рекламни послания и нямат спомени за "живота преди интернет".
Според данните от маркетингово проучване на OCC Strategy 36% от младите хора твърдят, че научават за новите продукти от своите близки. За младите хора личният контакт е изключително важен, както и персоналното отношение от страна на компаниите, с които поддържат взаимоотношения.
Поколението Z откирто демонстрира симпатиите си към компании, които са доказали с действията си, че ги е грижа за потребителите. Проучване на американския технологичен гигант IBM показва, че за 60% от "зетърите" е важно компаниите да търсят мнението на клиента.
Това желание да бъдат "чути" означава, че финансовите компании могат да ги привлекат с различни оферти, включително и възможността да генерират идеи, които впоследствие да бъдат имплементирани в продуктите.
Младите хора търсят продукти, които им носят реална полза и в същото време тяхното внимание не може да бъде привлечено за дълго. Статистиката показва, че средностатистическият потребител от поколението Z отделя по 8 секунди на дадено преживяване, преди да го изостави.
Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg