Red Carpet Entertainment LLC е пълната противоположност на Netflix в бързо променящия се свят на домашното кино.

За разлика от популярната стрийминг компания, която предоставя хиляди филми и телевизионни програми на абонатите си срещу близо 13 долара на месец, този стартъп, основаван от двама ветерани от развлекателната индустрия, търси само 3 000 богати американци, които да платят 15 000 долара за включване и по 2 500 на филм, за да гледат най-новите премиерни филми у дома.

След като стартира през октомври, Red Carpet е набрала само малка част от клиентите, които се надява да привлече в САЩ в следващите две години, казват пред Bloomberg основателите на компанията Фредрик Роусън и Дан Фелман.

Те са наясно, че не са първите, които рекламират скъпо струваща услуга за домашно кино на супербогатите. Двамата обаче твърдят, че имат шанс благодарение на техните познания и опит в развлекателната индустрия.

“Всички търсят нов, помощен бизнес,” казва Фелман, който прекарва 37 години в Warner Bros. и се оттегля като президент на разпространението на компанията за САЩ. “Така че си помислихме, защо да не създадем малък помощен бизнес, който обаче няма за цел да преобръща индустрията?”

Той и Роусън, който е бивш президент на Ticketmaster, не разкриват как се разпределят приходите от техните абонати, но твърдят, че филмовите студия получават по-голямата част от тях.

Red Carpet има договори с 10 дистрибутора, в това число Paramount Pictures, 20th Century Fox, Warner Bros. И Lions Gate Entertainment Corp. С оглед на намаляващите продажби на билети, които се очаква да отчетат спад и през следващата година, създателите на филми са доволни, че се сдобиват с нови клиенти.

Двамата предприемачи, които стигат до тази бизнес идея, докато играят голф, не са единствените, които се целят в супербогаташите, които не искат да се блъскат с останалите хора в кината. Bel Air Cinema предлага подобна услуга от 2015 г., основно извън САЩ.

Преди няколко години Imax Corp. инвестира в подобен проект на име Prima Cinema, но той така и не стартира. Шон Паркър, съосновател на Napster и един от първите акционери във Facebook Inc., основава Screening Room през 2016 г.

Компанията таксуваше по 150 за сет топ бокс, където да се съхраняват филми и по 50 за гледането на филм по същото време, в което се излъчва по кината. Бизнесът обаче така и не потръгна.

Трябва да познаваш клиента

Според Роусън от Screening Room не успяват да разберат своите клиенти. Супербогатите могат да си позволят напълно функционална кожена чанта за 150 долара, но се редят на опашка, за да купуват чанти Hermes Birkin по 25 000 долара.

Те искат да получат изживяването да са домакини на вечерно парти и да поканят гостите си в своя домашен киносалон след десерта, където да ги изненадат с филм, който иначе може да се гледа само в кината, казва той.

“Можеш да си купиш евтино вино за два долара или бутилка скъпо вино. Хората консумират така, както могат да си позволят”, казва Роусън.

Според Роусън и Фелман в Ню Йорк и Лос Анджелис има между 500 и 1 000 домакинства, които отговарят на техните критерии, както и още между 50 и 100 във всеки от следващите 30 най-големи града в САЩ.

Двамата твърдят, че имат близо 100 клиента и са си проправили път на изненадващи места, като Западна Вирджиния и Северна Каролина. Компанията е подкрепена от базираната в Лос Анджелис OCV Management LLC.

Най-популярният им филм днес е Ford срещу Ferrari” с участието на Крисчън Бейл и Мат Деймън. Red Carpet няма да може да предостави на клиентите си новия епизод от сагата “Междузвездни войни”, чиято премиера е на 20 декември, защото няма договор с Walt Disney Co.

Нито един филм няма да е с цена под 500 долара, а клиентите могат да изгледат даден филм два пъти за 36 часа, според уебсайта на компанията.

Единственото оплакване засега е, че услугата не може да бъде използвана на яхти и частни самолети, защото за момента компанията има права само за местно разпространение.

Роусън и Фелман обаче са доволни и от това да инсталират технологията в летни ваканционни имоти в Хамптънс или ски вили в Аспен. Ако идеята се окаже успешна, те планират да разширят дейността си и в международен мащаб, целейки се в потенциални клиенти в Европа и Близкия изток.