Много може да се случи за 10 години и изглежда, че десетилетието от 2010 г. досега донесе големи промени във всеки аспект на културата и живота.

И не си мислете, че промяната е само при телефоните.

За да установят колко много се е променил животът през последните 10 години, от Active Times разглеждат Google Trends от 2009 г. до сега, както и тенденциите в поп културата, новините и технологичния напредък, които оформят начина, по който работим, живеем, храним се и се забавляваме днес.

Мобилните приложения за запознанства променят начина, по който се срещаме

Въпреки че онлайн сайтове за запознанства, като Match.com и eHarmony, съществуват от началото на последното десетилетие, онлайн запознанствата преминаха от краен в основен начин да се срещнем с нов партньор през това десетилетие.

За последните 10 г. стартираха много нови приложения, като Tinder, Bumble и Hinge. Според проучване на Станфорд към 2017 г. повече хора срещат любовта онлайн (39%), отколкото чрез приятели (20%) или колеги (11%). През 1995 г. само 2% от двойките са се срещнали онлайн.

Домовете ни стават „умни“

Amazon Echo стартира през 2014 г. и оттогава Google Home, Apple HomePod, Galaxy Home и други умни устройства навлязоха на пазара и се настаниха в домовете ни. Тези интелигентни джаджи могат да отговарят на въпроси, да свирят и да контролират всичко в дома ви - от светлините до телевизора.

Занаятчийските пивоварни са все по-популярни

През 2010 г. крафт бирата отбеляза значителен ръст. Според Асоциацията на пивоварите през 2018 г. е имало над 7 300 занаятчийски пивоварни, в сравнение с едва 3 814 през 2014 г.

Пивоварни, като Bell's, Russian River, Hill Farmstead и Founders, са сравнително непознати играчи в началото на десетилетието, но оттогава са поставили нов стандарт за бирата.

Хората се абонират масово за стрийминг услуги

Въпреки че десетилетието е наречено „златния век на телевизията“, все по-малко хора се абонират за кабелна телевизия. Според проучване на eMarketer 33 милиона американци са се насочили към видео услуги, като Netflix, Hulu, Amazon Prime, Sling TV, HBO Now и Disney +. Междувременно 170.1 милиона американци се абонират за стрийминг услуга.

Продажбите на албуми са в упадък

Не само телевизията се насочи към стрийминга през това десетилетие - продажбите на албуми паднаха през 2010 г., когато стрийминг услуги, като Spotify, Apple Music, Soundcloud и Pandora, дебютираха и промениха начина, по който слушаме музика.

Първият албум от 2009 г. - Fearless на Тейлър Суифт, е продаден в над 3 милиона копия, а стриймингът не беше включен в продажбите му. Междувременно най-продаваният албум от 2018 г. - Reputation на Суифт, беше единственият албум от две години, който продаде над 2 милиона бройки.

Работната култура се промени

Според изследователска и консултантска фирма Global Workplace Analytics 40% от американските работещи днес го правят дистанционно поне един или два дни в седмицата, а през 2019 г. има увеличение с 40% на работодателите, които предлагат гъвкави възможности за работното място, в сравнение с 2014 г.

Офис пространства също са се превърнали в коуъркинг места, а пространствата с отворена концепция и безплатни зони за обяд, кафе и релакс се превръщат в норма.

Никога не можете истински да се изключите от работата

Със смартфоните и Wi-Fi мрежа навсякъде, комуникацията е по-лесна отвсякога, но също така означава, че е по-трудно да излезете от мрежата и наистина да се изключите от работата.

Според проучване от 2018 г. на Glassdoor 61% от служителите признават, че работят по време на ваканция, 24% от хората са били в комуникация с колеги, а 20% с шефа си, докато са използвали платения си отпуск.

Социалните медии променят начина, по който се храним и пътуваме

Ако не сте публикували снимка в Instagram или Facebook, все едно не сте яли този обяд или не сте пътували до Дисниленд? Социалните медии са променили начина, по който пътуваме и се храним, а Instagrammable дестинациите стават все по-посещаеми.

Въглехидратите са враг, а кето и палео диетите са върхът

Диетите с ниско съдържание на въглехидрати, като кето и палео, натрупаха точки и се наместиха дори в менютата на ресторантите. Диетите без глутен, независимо че са предимно за хора с алергия към него, спечелиха милиони фенове и се утвърдиха.

Стари телевизионни предавания и филми доминират в поп културата

Това, което беше старо, отново е на мода. Много от филмите на десетилетието, като "Междузвездни войни: Епизод VII - Силата се пробужда", "Светът на Джура" и "Ярост 7", пуснаха продължения.

Disney също последва тази тенденция, преработвайки своите анимирани класики, като „Книгата за джунглата“, „Красавицата и звярът“, „Цар лъв“ и „Аладин“. Класиките от 90-те като „Пълна къща”, “Розана”, “Уил и Грейс” и “Туин Пийкс” се върнаха към телевизията или стрийминг услугите под различни нови форми.