Смартфоните BlackBerry вече са история
Феновете на култовите бизнес телефони BlackBerry осъмнаха с неприятна новина.
TCL Communication - компанията за електроника, която притежаваше правата за производство на устройства под бранда BlackBerry, обяви в началото на тази седмица, че партньорството с марката е приключило.
От август тази година TCL няма да търгува повече с BlackBerry смартфони, тъй като вече няма право да „проектира, произвежда или продава” нови устройства под тази марка, съобщават от компанията чрез публикация в Twitter, предава CNN.
За притежателите на BlackBerry все пак остава утешителната новина, че TCL ще продължи с потребителската и гаранционна поддръжка на услугите, свързани с бранда до 2022 г.
С други думи, феновете на марката ще могат да използват любимите си устройства още две години, като засега няма яснота дали в бъдеще ще има нови партньорства, които да възродят този популярен продукт от близкото минало.
“От името на тези от нас в TCL Communication, които бяха благословени да работят по BlackBerry Mobile, искаме да благодарим на всички партньори, клиенти и на феновете за тяхната подкрепа през последните няколко години”, посочват от TCL Communication в изявление.
TCL Communication работи с BlackBerry по производството на серията смартфони KEY, включително BlackBerry KEYonne Motion, KEY2 и KEY2 LE.
Смартфоните BlackBerry придобиха изключителна популярност в миналото, благодарение на своята удобна клавиатура и високото ниво на сигурност, което предлагаше компанията. На даден етап телефонът BlackBerry беше толкова популярен, че изглеждаше като задължителен атрибут в бизнес средите.
Въпреки че скоро няма да има нови устройства от марката на пазара, BlackBerry отдавна вече не разчита на продажбата на смартфони.
Компанията спря да произвежда собствените си устройства през 2016 г., като пренасочи този процес към други патрньори, като TCL Communication.
Решението дойде след спад в продажбата на телефони, което намали драстично новите клиенти на мобилната услуга на компанията. За това допринесе и наситената конкуренция на пазара на смартфони, тъй като в наши дни потребителите имат достъп до всевъзможни алтернативи.
Освен това BlackBerry не успя да стъпи стабилно на полето на иновациите. Компанията загуби играта при тъчскрийн дисплеите, отчасти благодарение на силната конкуренция на гиганти, като Apple и Samsung.
На фона на всичко това, BlackBerry се фокусира върху разработката на софтуер, насочвайки се към киберсигурността и концепцията „Интернет на нещата”.
Въпреки че компанията все още изпитва затрудения да излезе на печалба, новата стратегия помогна на BlackBerry да се спаси от пълно забвение, тъй като преди десетилетие инвеститорите се чудеха дали изобщо компанията ще оцелее.
Акциите на BlackBerry поскъпнаха с 1% след обявяване на новината от TCL.