Финансовите резултати на Ford продължават да се влошават

Оперативната печалба на американския автопроизводител Ford Motor Co. се понижава с две трети в последното тримесечие на 2019 г. Това показват финансовите отчети на компанията, цитирани от The Wall Street Journal.
Освен това автомобилната компания занижи и прогнозите си за 2020 г., което е поредната лоша новина за изпълнителния директор Джим Хакет и неговата стратегия за преструктуриране.
Оперативната печалба на Ford за периода октомври-декември 2019 г. възлиза на 485 млн. долараь в сравнение с отчетените за същия период на 2018 г 1.5 милиарда.
Печалбата на една акция достига 12 цента, докато консенсусните очаквания на анализаторите бяха за поне 17 цента.
Финансовите резултати на Ford продължават да се влошават, въпреки усилията на Хакет, който беше назначен преди три години именно с идеята да съживи рентабилността на компанията и да ѝ осигури по-добра визия за бъдещето.
Нетната печалба на американския автопроизводител за цялата 2019 г. възлиза на 47 млн. долара, в сравнение с 3.8 милиарда за 2018 г. Основната причина за резкия спад е свързана с еднократните разходи за преструктурирането на европейското поделение на компанията, както и реформите в пенсионните програми на нейните служители.
Общите приходи на Ford за последната година се понижават с 3% и достигат 155.9 млрд. долара.
За 2020 г. компанията прогнозира печалба в диапазона от 5.6 до 6.6 млрд. долара, което означава между 0.94 и 1.20 долара на акция. Анализаторите очакваха поне 1.30 долара.
Акциите на компанията поевтиняха с 10% късно снощи в следборсовата търговска сесия, след като бяха публикувани финансовите ѝ отчети. От назначаването на Джим Хакет за изпълнителен директор през май 2017 г. досега пазарната оценка на Ford Motor бележи спад от 17 на сто.
Неговата стратегия за преструктуриране на корпорацията засега не успява да се материализира в по-добри финансови резултати, като в същото време Ford продължава да затваря заводи зад граница и да съкращава работни места.
В Китай, където повечето автопроизводители изпитват затруднения през последната година, Ford се сблъсква с по-сериозни проблеми от своите конкуренти. От 2016 г. насам продажбите на компанията на китайския пазар се понижават с над 50%.
Ръководството признава, че моделната гама не е била обновена навреме, което е коствало значителна загуба на пазарен дял.
Една от малкото позитивни новини от отчетите за 2019 г. е назмаляването на загубите от международните пазари. Тази в Китай се понижава до 771 млн. долара, в сравнение с 1.55 млрд. долара преди година, а орицателният финансов резултат на компанията в Европа е на стойност 47 млн. долара при близо 400 милиона година по-рано.
Основната част от печалбата на Ford идва от американския пазар и по-конкретно от хитовите пикапи от F-серията. Те генерират почти половината печалба за цялата 2019 г. През 2013 г. делът им беше едва 20 на сто.