Uber си постави големи цели за 2020 г.
Uber обяви големи очаквания за 2020 г. Вчера компанията за споделено пътуване съобщи, че целта й вече не е ръст на всяка цена, а излизането на печалба.
„Планираме това да се случи до края на 2020 г., а не както беше предвидено по-рано – през 2021 г.", каза изпълнителният директор Дара Косровшахи.
От Uber обявиха, че за последното тримесечие на 2019 г. отчитат приходи от 4.07 млрд. долара, което е идентично с очакванията на анализаторите.
Загубата на компанията расте до 1.1 млрд. долара спрямо 887 млн. долара за същото тримесечие година по-рано.
Съвкупната загуба на Uber от май 2019 г. насам, когато компанията осъществи първично публично предлагане, достига 8.5 млрд. долара.
„Осъзнаваме, че ерата на ръст на всяка цена вече е към края си. В свят, където инвеститорите търсят не само ръст, но и печалба, смятаме, че сме добре позиционирани, за да спечелим", каза още Косровшахи.
„Нашето предизвикателство към екипа ни е през тази година да излезем на печалба, като очакваме това да се случи през четвъртото тримесечие на 2020 г."
Бизнесът на компанията продължава да расте, като Uber е осъществила превози на пътници и доставки на храна чрез своето приложение на стойност 18.1 млрд. долара, което е с 28% повече спрямо година по-рано.
Друг важен показател – месечните активни потребители, отчита нарастване от 22% до 111 млн. души.
Uber също така продължава да свива разходите си – първо чрез съкращаването на 1000 работни места, но и увеличава приходите си, като през последните месеци продаде 9.9% от компанията си за доставка на храна в Индия на Zomato.
Анализаторите от Wedbush Securities веднага реагираха и поставиха таргет от 50 долара за акциите на Uber, което е с 35% над вчерашната цена.
Вчера книжата на Uber добавиха 0.76%, до 37.09 долара за брой.
Акциите все още се търгуват на ниво от 11% под цената, на която беше осъществено първичното публично предлагане.