Lego продаде играчки за 5.7 млрд. долара през 2019 г.
Модели на пожарни коли и боклукчийски камиони помогнаха на Lego да изплува от потъващия пазар на играчки, постигайки ръст в продажбите през миналата година, благодарение на нови версии на класически модели от миналото, както и на нови магазини и обновен уебсайт.
След десетилетие на двуцифрен растеж в продажбите, прекъснат през 2017 г., Lego се завърна към познатата си форма, откакто новият изпълнителен директор Нийлс Кристиансен пое управлението на компанията преди 3 години.
Семейната компания, която се бори за пазарен дял в глобалната индустрия за играчки с играчи, като прозиводителя на куклите Барби Mattel и Hasbro, обяви през тази седмица ръст в продажбите от 6% през миналата година до 38.5 млрд. датски крони (5.7 млрд. долара). За сравнение, през 2018 г. беше отчетен растеж от едва 3%.
“Беше силна година, в която изпреварихме представянето на индустрията за играчки”, казва Кристиансен в изявление, предава CNBC.
През февруари Mattel обяви липсата на растеж в нетните продажби, докато Hasbro - фирмата зад бранда My Little Pony, отчете ръст в приходите от 3%.
От Lego прогнозират, че глобалният пазар за играчки е записал свиване от 3% през миналата година. От своя страна обаче, компанията постига ръст в продажбите на всиките си основни пазари, включително силен „двуцифрен” растеж в Китай.
Компанията, която има 570 магазина по света, удвои броя на търговските си обекти в Китай през миналата година до 140. Броят им ще скочи до 220 през тази година.
Кристиансен посочва пред Reuters, че през 2020 г. компанията ще се цели към едноцифрен растеж в приходите, за да захрани инвестиционните си намерения в IT, нови магазини и иновации.
Нетната печалба за 2019 г. скача с едва 2.8%, до 8.3 млрд. крони (1.23 млрд. долара), отчасти поради по-високите разходи, които се увеличават с 82% на годишна база.
Въпреки силните продажби на играчки, посветени на Хари Потър или супергероите на Marvel, най-продаваните продукти на Lego през миналата година са новите варианти на класически модели, като Lego City, Lego Classic и Lego Technic, които са познати на децата по света от десетилетия.
„Разбира се, това са стари теми, но както знаете, подменяме 60% от продуктите си всяка година”, казва Кристиансен.
„В действителност, считаме тези теми за „евръгрийн”, който постоянно трябва да бъде релевантен", допълва той, посочвайки, че тези класически продукти предоставят изживяване, наподобяващо играта навън.
Но Lego, което е абревиатура на leg godt, което от датски означава „играй добре”, влага и в технологии, за да остане актуална спрямо новите поколения.
Обновеният уебсайт на компанията отчита 27% ръст в трафика.