Австралия съди Facebook, глобата може да достигне 350 млрд долара
Австралийският регулатор за защита на личните данни заведе съдебен иск срещу Facebook, обвинявайки компанията, че е споделила личната информация на над 300 хил. потребители на социалната мрежа с консултантската фирма Cambridge Analytica без тяхно разрешение и знание, предава Reuters.
В дело, заведено във Федералния съд, австралийският комисар по информацията обвинява Facebook в нарушаване на закона за поверителност чрез разкриването на информация за политическия профил на 311 127 потребители чрез анкета на име „Това е твоят дигитален живот”, качена на уебсайта си.
„Дизайнът на платформата на Facebook има за цел потребителите да не могат да имат разумен избор и контрол относно това как тяхната информация се разкрива”, казва комисарят по информацията Анфжелин Фолк в изявление.
Искът е за неуточнени щети, добавяйки, че всеки пробив на закона за поверителност може да донесе максимална глоба от 1.7 млн. австралийски долара (1.1 млн. щатски долара). Така глобата може да достигне максимум 529 млрд. австралийски долара (349 млрд. щатски долара) на фона на 311 127 случая на пробив.
Говорител на Facebook посочва, че компанията е активно ангажирана с австралийския регулатор през последните две години, като част от разследването.
„Правим сериозни промени по нашата платформа, консултираме се с международни регулатори, за да ограничим информацията, достъпна за разработчиците на приложения, имплементираме нови правителствени протоколи и изграждаме водещи за индустрията способи за контрол, за да помогнем на хората да защитят и управляват техните данни”, посочват от компанията в изявление, добавяйки, че няма да коментират, тъй като се води дело във Федералния съд на Австралия.
През миналия юли Facebook беше глобена с 5 млрд. долара от търговската комисия на САЩ в резултат на разследване по повод същата анкета от 2014 и 2015 г.
Facebook беше обвинена, че е допуснала споделянето на личните данни на 87 млн. потребители по света чрез инструмент в анкетата на вече неактивната британска компания Cambridge Analytica.
Сред клиентите на консултантската фирма е и щатският президент Доналд Тръмп, който разчита на услугите им по време на предизборната си кампания през 2016 г.
В месеците след избирането на Тръмп Cambridge Analytica регистрира фирма в Австралия, но никога не е работила за австралийска политическа партия.
В делото в австралийския съд комисарят по информацията посочва, че Facebook не е знаела каква точно ифнформация споделя с програмата на Cambridge Analytica „Това е вашият дигитален живот”, но е записала провал в това да защити личните данни на потребителите.