Hypernova: Meta е готова за AR пробив с първите очила с дисплей за потребители
Те ще се продават на цена около 800 долара в партньорство с EssilorLuxottica
&format=webp)
Технологичната платформа Meta планира да използва годишната си конференция Connect през септември, за да обяви по-задълбочено навлизане в областта на смарт очилала, включително пускането на първите с дисплей за потребителско ползване, съобщава CNBC.
Това е едно от двете нови устройства, които Meta планира да представи на събитието, според запознати с въпроса. Компанията ще пусне и първата си гривна, която ще позволява на потребителите да контролират очилата с жестове на ръцете.
Connect е двудневна конференция за разработчици, фокусирана върху виртуалната реалност, AR и метавселената. Първоначално се наричаше Oculus Connect и получи сегашното си име, след като Facebook промени името на своята компания майка на Meta през 2021 г
Очилата имат вътрешно кодово име Hypernova и ще включват малък цифров дисплей в дясното стъкло, казаха източниците, които пожелаха анонимност, тъй като подробностите са поверителни.
Устройството се очаква да струва около 800 долара и ще се продава в партньорство с EssilorLuxottica. CNBC съобщи през октомври, че Meta работи с компанията по очила за потребители с дисплей.
Meta отказа да коментира. Luxottica, която е базирана във Франция и Италия, не отговори на запитване за коментар.
Meta започна да продава смарт очила съвместно с Luxottica през 2021 г., когато двете компании пуснаха на пазара първото поколение Ray-Ban Stories, което позволяваше на потребителите да правят снимки или видеоклипове с помощта на прости гласови команди.
Оттогава партньорството се разшири и миналата година включи добавянето на усъвършенствани AI функции, които превърнаха второто поколение на продукта в неочакван хит сред ранните потребители.
Luxottica притежава редица марки очила, включително Ray-Ban, и лицензира много други, като Prada. Не е ясно каква марка ще използва за очилата с AR, но в обява за работа на Meta, публикувана тази седмица, се казва, че компанията търси технически програмен мениджър за своята „организация за носими устройства“, „отговаряща за очилата Ray-Ban AR и други носими устройства“.
През юни CNBC съобщи, че Meta и Luxottica планират да пуснат на пазара смарт очила с марката Prada. Очилата ма модната къща са известни с дебелите си рамки, което би ги направило подходящи за устройството Hypernova, заяви един от източниците.
Миналата година главният изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг използва Connect, за да представи експерименталните AR очила Orion.
Те разполагат с AR възможности и на двете лещи, способни да съчетават 3D визуализации с физическия свят, но устройството беше само като прототип, за да покаже на публиката какво е възможно с AR очила.
Все пак Orion създаде положителна динамика за Meta, която от края на 2020 г. е претърпяла загуби от близо 70 милиарда долара от подразделението си Reality Labs, което отговаря за производството на хардуер.
С Hypernova Meta най-накрая ще предлага очила с дисплей на потребителите, но компанията има ниски очаквания за продажбите, според някои източници. Причината е, че устройството изисква повече компоненти от предшествениците си, които са само с гласова функция, и ще е малко по-тежко и по-дебело, казват източниците.
Meta и Ray-Ban са продали 2 милиона чифта очила от второ поколение от 2023 г. насам, заяви през февруари главният изпълнителен директор на Luxottica Франческо Милери. През юли Luxottica съобщи, че приходите от продажбите на смарт очила са се утроили в сравнение с предходната година.
Като част от споразумението за удължаване на договора между Meta и Luxottica, обявено през септември, Meta придоби дял от около 3% в компанията за очила, според Bloomberg. Meta получава и изключителни права върху марките на Luxottica за своята технология за умни очила за няколко години, съобщи през юни източник на CNBC.
Въпреки че Hypernova ще разполага с дисплей, тези визуални функции се очаква да бъдат ограничени, според запознати с въпроса. Те заявиха, че цветният дисплей ще предлага около 20-градусово зрително поле – което означава, че ще се появява в малко прозорче в фиксирана позиция, и ще се използва предимно за предаване на проста информация, като например входящи текстови съобщения.
Андрю Босуърт, технологичен директор на Meta, заяви по-рано този месец, че има предимства да се разполага само с един дисплей, а не с два, включително по-ниска цена.
„Монокулярните дисплеи имат много предимства“, заяви той в Instagram видео. „Те са достъпни, по-леки и нямат корекция на различията, така че са доста по-лесни.“
Други подробности за предстоящите очила на Meta бяха разкрити в писмо от юли от Американската митническа и гранична служба до адвокат, представляващ Meta. Въпреки че името на компанията и продукта бяха редактирани, източник, потвърди, че става дума за очилата Hypernova на Meta.
„Този модел ще даде възможност на потребителя да прави и споделя снимки и видеоклипове, да провежда телефонни и видео разговори, да изпраща и получава съобщения, да слуша аудио записи и да взаимодейства с AI асистент по различни начини и методи, включително глас, дисплей и ръчни взаимодействия“, се посочва в писмото от 23 юли.
То е част от рутинната комуникация между компаниите и правителството на САЩ при определяне на страната на произход на даден потребителски продукт.
В него продуктът се нарича „нови смарт очила“ и се посочва, че устройството ще разполага с „функция за показване на лещи, която позволява на потребителя да взаимодейства с визуално съдържание, произтичащо от смарт функции, и компоненти, осигуряващи възможности за извличане, обработка и визуализация на изображения“.
Американската митническа и гранична служба не е коментирала тази информация.
Очилата Hypernova ще се предлагат в комплект с гривна с технология, разработена от CTRL Labs на Meta. CTRL Labs, която Meta придоби през 2019 г., е специализирана в разработването на невронна технология, която позволява на потребителите да контролират компютърни устройства чрез жестове с ръцете си.
Едно от предизвикателствата, пред които Meta се изправи с гривната, е свързано с начина, по който хората избират да я носят, заяви източник, запознат с разработката на продукта. Ако устройството е прекалено хлабаво, няма да може да чете електрическите сигнали на потребителя. Освен това, гривната е имала проблеми при тестването, свързани с това на коя ръка се носи, как работи при мъжете в сравнение с жените и как функционира при хора, които носят дълги ръкави.
В допълнение към Hypernova и гривната, през септември Meta ще обяви и трето поколение на смарт очилата само с гласов контрол с Luxottica на Connect, сподели източник. Очилата ще включват компоненти, които осигуряват сензорна функционалност, позволяваща на потребителите да взаимодействат чрез сензорни жестове.