Baidu се присъединява към Meta в надпреварата за смарт очила
Новите очила работят с големия езиков модел Ernie на Baidu и ще позволят на потребителите да следят консумацията на калории, да задават въпроси за заобикалящата ги среда, да възпроизвеждат музика и снимат видеоклипове
Baidu представи смарт очила, захранвани с изкуствен интелект, докато китайските технологични групи се надпреварват със световните си конкуренти в битката за иновативен AI хардуер.
Ли Ин, ръководител на хардуерния бранд Xiaodu на Baidu, заяви, че смарт очилата ще „се превърнат в личен асистент“ по време на събитие в Шанхай във вторник, предава Financial Times.
Очилата работят с големия езиков модел Ernie на Baidu и ще позволят на потребителите да следят консумацията на калории, да задават въпроси за заобикалящата ги среда, да възпроизвеждат музика и да снимат видеоклипове.
Макар че Китай изостава от САЩ в разработването на най-мощните големи езикови модели, експертите твърдят, че китайските технологични групи могат да използват усъвършенствания сектор на електрониката в страната, за да разработят конкурентен потребителски хардуер. Първоначално очилата на Baidu ще се продават само в Китай.
Навлизането на компанията в областта на смарт очилата идва в момент, когато американските гиганти Meta и Snap бързат да доминират на пазара. Meta си партнира с Ray-Ban за серия от смарт очила, като един чифт се продава за около $380. Те не са налични в Китай.
Новият продукт на Baidu, който се очаква да бъде пуснат в продажба през следващата година, е сигнал за началото на битката между най-големите групи в страната за превръщането им във водещ доставчик на хардуер, интегриран в изкуствения интелект. Досега с производството на смарт очила се занимаваха предимно стартиращи предприятия.
Xiaodu е вградила Ernie Bot в съществуващи продукти, включително виртуално табло, подпомагащо наблюдението на възрастни роднини, които могат да разговарят с AI лекари и да получават напомняния за прием на лекарства.
Миналия месец собственикът на TikTok ByteDance пусна на пазара първия си чифт слушалки, които позволяват на потребителите да говорят директно с чатбота Doubao на компанията, без да използват смартфона си.
„Магията, която китайските технологични компании постоянно показват, е да предлагат привлекателни потребителски продукти на конкурентни цени“, казва пред FT Пол Триоло, партньор и ръководител на глобалната технологична политика в консултантската компания Albright Stonebridge Group.
„Това ще им даде предимство пред чуждестранните компании в интегрирането на AI в полезни приложения в голям мащаб.“
Baidu, която управлява доминиращата в Китай търсачка, беше водеща в надпреварата за разработване на националната версия на ChatGPT на OpenAI. Оттогава Ernie Bot - чиято мобилна версия наскоро беше преименувана на Wenxiaoyan - беше изпреварена от Doubao на ByteDance.
Doubao вече е водещият чатбот в Китай, измерен по брой месечни активни потребители, според услугата за пазарна информация Sensor Tower. То е петото най-изтегляно приложение с изкуствен интелект в световен мащаб от януари до август, след ChatGPT и Google Gemini.
Робин Ли, съосновател и главен изпълнителен директор на Baidu, обяви във вторник и нов AI генератор на изображения iRAG. Ли твърди, че генераторът на изображения има по-малко халюцинации в резултат на RAG (retrieval-augmented generation) - техника за повишаване на точността на отговорите с информация, получена от външни източници.
„През изминалата година най-голямата промяна в изкуствения интелект беше премахването на халюцинациите, като се използва RAG за повишаване на надеждността и точността на моделите“, заяви главният изпълнителен директор на Baidu.
Докато акциите на Tencent и Alibaba скачат през тази година, тези на Baidu са спаднали с 26% от януари насам, след като инвеститорите останаха разочаровани от AI предложенията ѝ, както и от спадащите приходи от реклама. Baidu генерира по-голямата част от продажбите си от реклама в своята търсачка.