Умните очила Ray-Ban Meta ще получат мощни екстри благодарение на подобренията в асистента с изкуствен интелект на доставчика на социални медии.

Meta добавя поддръжка на информация в реално време към бордовия асистент на съвместната разработка и започва да тества нови "мултимодални" възможности, които да позволяват на очилата да отговарят на въпроси въз основа на заобикалящата ви среда, пише Engadget.

Досега Meta AI имаше "граница на знанията" от декември 2022 г., така че не можеше да отговаря на въпроси за текущи събития или на такива, свързани с резултати от мачове, условия за движение или други запитвания, които биха били особено полезни, докато се разхождате из града по работа или за удоволствие. Но това вече се променя, според техническия директор на Meta Андрю Босуърт, който заявява, че всички умни очила Ray-Ban Meta в САЩ (засега) вече ще могат да получават достъп до информация в реално време. Промяната се осъществява "отчасти" с помощта на Bing.

LVMH купува Barton Perreira – една от любимите марки очила на ХоливудОчаква се пазарът на очила да достигне 246,47 милиарда долара до 2030 г.


Отделно Meta започва да тества една от най-интригуващите възможности на своя асистент, която нарича "мултимодален AI". Функциите, които бяха представени за първи път по време на събитието Connect, позволяват на Meta AI да отговаря на контекстуални въпроси за заобикалящата ви среда и други запитвания въз основа на това, което виждате през очилата.

Тези актуализации биха могли да допринесат за това Meta AI в Ray-Ban Meta да не се усеща просто като рекламен трик - едно от основните оплаквания на анализаторите към днешна дата, а да стане наистина полезен.

За съжаление, вероятно ще мине още известно време, преди повечето притежатели на Ray-Ban Meta да получат достъп до новата мултимодална функционалност. Босуърт заявява, че бета версията за ранен достъп ще бъде достъпна само в САЩ за "малък брой хора, които се включат" първоначално, като разширеният достъп вероятно ще се появи някъде през 2024 г.

Марк Зъкърбърг споделя няколко видеоклипа с новите възможности в Instagram. Въз основа на тях изглежда, че потребителите ще могат да включват функцията с команди, които започват с "Хей, Meta, погледни и ми кажи". В клипа той се обръща към Meta AI да погледне риза, която държи, и иска предложения за панталони, които биха могли да се съчетаят с нея.

Във видеоклип, публикуван в Threads, Босуърт казва, че потребителите ще могат да задават на Meta AI въпроси, свързани с непосредственото си обкръжение, както и по-креативни такива, като например писане на надписи за току-що заснети снимки.