Милиардер със съвети към малкия бизнес в условията на COVID-19
През уикенда милиардерът предприемач Марк Кюбан отговори в LinkedIn на въпроси на собственици на малки компании за това какво трябва да правят в условията на разпространяващата се зараза от коронавирус.
Кюбан, който е отявлен поддръжник за оказването на подкрепа на малкия бизнес в тези времена, избира да отговори на въпроси за това как да се избегнат съкращения и намаляване на часовете на работа.
Под неговия пост имаше над 6 000 коментара, като много от последователите му се включиха със собствени съвети.
Експериментирайте с нови идеи
“Ако можете да намерите други услуги, които да предлагате, направете го,” пише Кюбан в отговор на въпрос по-конкретно за избягването на съкращения в сферата на организирането на събития, след като търговски изложение, спортни събития и концерти се отменят всеки ден.
“След като вече имате дупки в програмата си, това е страхотно време да експериментирате с нови видове дейност и да видите кое от нещата ще е успешно.”
Той също така препоръчва брейнсторминг не само с колегите, но и с конкуренцията: “Вие всички сте в една и съща лодка. Опитайте се да намерите най-добрия начин, по който да възстановите съответната индустрия.
“Различни градове също ще искат да вземат част от бизнеса. Предполагам, че градовете, които не са засегнати сериозно, може да бъдат по-агресивни и да заделят повече средства за привличането различни събития. Разбира се, работете с промоутърите и поддържайте връзка с тях.”
Наистина опознайте служителите си
Кюбан препоръчва главните изпълнителни директори и мениджърите да отделят време, за да се запознаят с обстоятелствата около всеки от служителите си, особено ако ще намаляват работните часове или ще съкращават хора.
По този начин, “ако не ви се налага да променят обстоятелствата, може да вземате решения въз основа на обстоятелствата около всеки служител,” пише той.
Разчистете части от бизнеса, които пренебрегвате или за които не сте имали време
Контролирайте това, което можете да контролирате. “Вместо да се фокусирате върху това колко лошо е положението, фокусирайте се върху това как можете да използвате това време, за да се свържете с бъдещите си клиенти,” пише Кюбан.
“Това също така е добър период да разчитате всички малки бъркотии, които всеки бизнес има. Всеки има неща, които му се иска да може да направи отново.
Сега е времето да направите тези промени,” съветва Кюбан.