Facebook подпомага журналистиката със 100 млн. долара
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг обави, че компанията ще предостави 100 млн. долара на регионални медии, дарявайки 25 млн. долара под формата на спешно финансиране през журналистическия проект на Facebook и 75 млн. долара под формата на маркетинг в подкрепа на журналистите в условията на пандемията от коронавирус.
“Като част от усилията ни да подкрепим новинарската екосистема и да гарантираме, че всеки има достъп до точна и навременна информация, инвестираме 100 млн. долара в нови фондове за подкрепа на журналистите, които ще са насочени по-конкретно към региналните медии,” написа Закърбърг във Facebook пост.
“В момента журналистите работят при много трудни условия, за да поддържат техните общности информирани, а много медии изпитват затруднения заради икономическите последици от пандемията,” добави Закърбърг. “Локалните новини са засегнато особени сериозно, затова предоставяме 25 млн. долара спешно финансиране към проекта Facebook Journalism, и други 75 млн. долара под формата на маркетингова подкрепа в подкрепа на журналистите и новинарските организации отразяващи кризата.”
“Тази нова спешна програма е в добавка към 300-те млн. долара, които сме предоставили в подкрепа на журналистиката в последните няколко години. Надяваме се, че това ще подкрепи много журналисти в този период така че да могат да вършат важната си работата да ни поддържат информирани,” заяви Закърбърг.
Facebook стартира и няколко други инициативи в борбата с пандемията от коронавирус. По-рано този месец от компанията обявиха, че стартират програма на стойност 100 млн. долара под формата на кеш и реклама в подкрепа на малкия бизнес.
Компанията също така ще подпомогне всеки от своите близо 45 000 служители с по 1 000 долара.