Кога ще видим електрическата версия на S-класата?
Германският автомобилен гигант Daimler продължава да работи по проекта за създаване на изцяло електрическа версия на флагмана в своята моделна гама Mercedes S-Klasse, познат у нас като S-класата.
Очаква се електрическата лимузина да се появи на пазара догодина, въпреки съкращенията, които компанията предприема в други сегменти от производството си заради свитото търсене в резултат от пандемията от COVID-19, съобщава Bloomberg.
Основното поделение в портфейла на Daimler - луксозната автомобилна марка Mercedes, си постави за цел да направи всичките си заводи въглеродно неутрално до 2022 г.
Според изпълнителния директор на компанията Ола Калениус досега това е била целта само за европейските заводи, но сега германският автомобилен производител ще се опита да я постигне във всички свои производствени мощности.
Освен това Калениус потвърди, че новото поколение на S-класата ще бъде достъпна през втората половина тази година, а електрическата версия ще се появи през 2021 г.
"За Daimler е важно да се придържа към основните си стратегически цели - намаляване на вредните емисии и засилване на дигитализацията. Това ще помогне на компанията по-бързо да се справи и с проблемите, предизвикани от пандемията", заяви Калениус по време на онлайн пресконференция, посветена на автомобилната индустрия.
Най-големият производител на премиум автомобили в света беше започнал мащабна трансформация още преди избухването на пандемията, която затвори голяма част от неговите фабрики и поточни линии по света.
Търсенето в Китай, който е най-големият пазар за марката, вече започва да се възстановява, а ограничителните мерки в САЩ и Европа също започват постепенно да се разхлабват.
"Кризата е сериозно предизвикателство, но лека-полека започваме да се връщаме към нормален режим на работа. Шоурумите ни почти по целия свят започват да отварят врати, като в Китай те вече са почти на нивата отпреди пандемията", казва още Калениус.
По думите му все още е рано да се правят генерални изводи за ефектите от COVID-19, но все пак "има поводи за плах оптимизъм".