Ето какви ремонти ще се извършват в София
Булевард „Цар Борис III“ няма да се промени, той запазва съществуващият си габарит. Основно „Околовръстното“ претърпя разширяване. През 2011 г. той беше с широчина 7,5, сега е като останалата си част 10,50. Също така се запазва и локалът в посока „Княжево“. Това каза в интервю за БГНЕС главният архитект на София Здравко Здравков, който коментира назрялото недоволство на жители в района заради предстоящото разширяване на булеварда.
„Това не е разширението „Цар Борис III“, това е проектът за „Софийския околовръстен път“. Той стартира преди повече от 30 години, като е претърпял редица промени. Тази част от „Околовръстния път“ за разлика от всички останали минава през най-урбанизираната територия, преминава през „Бъкстон“, „Гърдова глава“, „Овча купел“ и стига до кръговото на АМ Люлин“, уточнява Здравков и продължава с това, че през 2013 г., Министерския съвет дава на проекта статут на „обект с национално значение“.
„Проектът предвижда локални платна, които осигуряват достъп до всички сгради. Новото локално платно е на почти същото място, на което е и сегашното. Има директно трасе, което ще излиза в посока „Княжево“, както и локално платно. Локалното платно остава. Предвидената велоалея ще бъде изместена с около 120 м. и ще мине по корекцията на река Владайска, като е и с доста по-голяма дължина и реално ще достигне до центъра на „Княжево““, обяснява главният архитект.
Той уточнява, че локалното няма да се запази в сегашния си вид – ще бъдат изградени тротоарите, ще бъде обновена настилката и ще влезе в обхвата на пътния възел.
Стана ясно още, че на този етап не се предвижда смяната на настилката на булеварда. По думите на Здравков реализирането на този проект е изключително важно и то се прави с хоризонт в бъдещето поне от 50 г.
„Тунелът, който предвиждаме осигурява ляв завой когато идвате от“ Младост“ към „Княжево“-„Владая“. Той е проектиран след многократни проверки и следствие на преброяване на автомобилите. В пиковите часове от там преминават над 1000 автомобила. Беше обсъден вариант и за кръгово, но се оказа, че то няма да работи добре по отношение на трамвая. Предходното предложение предвиждаше два тунела, ние ги оптимизирахме. Идващите от „Владая“-„Княжево“ ще използват наземно преминаване. Тунелът, който ще изградим е в обратната посока и с оглед осигуряване на една лента, която няма да натоварва кръстовището. Друго предимство е, че пешеходците са изкарани на ниво терен, с нормален светофар. Предишното решение беше с вкарване на пешеходците под земята. На „Братя Бъкстон“ е предвидено истинско преминаване с рампа за велосипедисти, за да могат да излязат през НИМ. Този проект има своите достойнства и следва да бъде довършен с крайния административен акт за одобряване от страна на министъра на регионалното развитие и да може да пристъпим към процедури по изпълнение в рамките на тази година“, разкрива още той и обръща сериозно внимание на факта, че решението за изграждането на тунела е взето на базата на изготвен трафик анализ.
„Трябва да се направят промени в началната и крайната точка, „Цар Борис III“ се явява междинна. Ако искаме да облекчим трафика трябва да направим промени в двете му крайни точки. Ние трябва да осъзнаваме, че промяната в крайното решение в града на трафика ще бъде свързано с изграждането на метрото от станция „Люлин“ до „Софийски околовръстен път“, там където е кръгово между завод „Симид“ и големия хипермаркет. Тези които идват от Перник и търсят направление през дефилето ще предпочетат да оставят автомобилите си и ще използват градския транспорт. Тогава този тунел ще обслужва единствено хората от „Княжево“ и „Владая““, пояснява Здравков и добавя, че градът ще продължи да се развива и в следващите години като в момента разработват Подробните устройствени планове на Мърчаево и вилните зони около Приплат.
Още не е ясно кога точно ще стартира същинският строеж на съоръжението.