Според Google Trends фразата „социално дистанциране“ не се използва активно преди март тази година.

Но пък уебсайтът няма как да се върне към ерата от преди интернет, когато пандемиите не са нещо невиждано.

След като чумата минава през Флоренция през 1634 г., ученият Франческо Рондинели описва един от механизмите за справяне със заразата на италианския град.

Това са така наречените винени прозорци, които позволяват на търговците да продават вино през малка дупка в стената, за да избегнат директен контакт с клиентите.

Обратно през 2015 г., три флорентинци лансират Associazione Buchette del Vino, или асоциация "Прозорци за вино", за да подсигурят този исторически феномен за бъдещите поколения.

13 грешки, които да не правите, докато сте в РимЗа да усетите истинския дух на Италия

Пет години по-късно, когато настоящата пандемия преминана през града, тези прозорци са не само актуални, но и някои от тях отново се използват по предназначение, раказва T+L.

Няма официална статистика за броя на прозорците за вино в града, но от асоциацията правят собствено преброяване - трудна задача, тъй като мнозина са покрити или премахнати.

Около 150 подобни прозорци съществуват в стария град на Флоренция, докато повече от 100 други са открити извън него и в цяла Тоскана - регионът, в който прозорците са очевидно уникални. Списък и карта с тях можете да откриете тук.

„Винените прозорци постепенно са разваляни, а много дървени от тях са унищожени при наводненията през 1966 г.“, според Матео Фаглиа, който е един от основателите на асоциацията.

„Искаме да поставим табелка пред всеки запазен прозорц за вино, тъй като хората ги ценят повече, когато разберат какво представляват и каква е тяхната история,“ допълва той.

Колко от тези прозорци са в употреба заради COVID-19?

"Само един прозорец за вино се използва активно преди пандемията от COVID-19. В момента те са четири", казва Фаглиа пред Food & Wine.

Няколко са отворени след избухването на заразата, като през тях се предлага не само вино, но и храна и други напитки.

Собствениците на сладоледения салон Vivoli във Флоренция използват прозореца си за продажба на кафе и сладолед. Винените прозорци на Osteria delle Brache и на Babae са върнати към първоначалното си предназначение - продажба на вино.

В случая на Osteria delle Brache можете също така да си поръчате и коктейли, което превръща прозореца в перфектно място за снимки за Instagram.

И въпреки че уебсайтът на Buchette del Vino изглежда не се актуализира редовно, информация за винените прозорци се споделя във Facebook почти всеки ден.

Всъщност, още на 30 юли асоциацията гордо обявява: „Поредният прозорец за вино отвори отново!“

Оказва се, тази ужасна пандемия може да възкреси и запази тази невероятна тосканска традиция.